Stejně jako každý rok se bylo na co dívat, i když přijelo o něco méně modelářů než obvykle. „Ráno pršelo, takže nebylo jisté, jestli vůbec bude možné létat. Nakonec se počasí umoudřilo a přijelo šestadvacet registrovaných modelářů z celého regionu. Po nějaké době letos dovezli ukázat svoje kousky i modeláři z Bratislavy, kteří bývali tradičními účastníky naší show,“ uvedl jeden z členů pořádajícího klubu Miroslav Lepka.
K vidění byly moderní i historické stroje, které létaly v první či ve druhé světové válce, a také speciální akrobatické letouny, s nimiž jejich piloti ve vzduchu předváděli neuvěřitelné kousky. Všechny modely ovládali rádiem. „Nyní už většina modelářů přešla na frekvenci 2,4 GHz, protože u dřívějších klasických modelářských pásem se občas vyskytovalo rušení,“ přidal zajímavost Miroslav Lepka.
Mezi modely bylo nepřehlédnutelné dílo Jiřího Fikejze ze Džbánova na Orlickoústecku. Ten do Sudic přivezl maketu upraveného letounu Blériot XI. S tímto strojem podnikl přesně před sto lety první úspěšný let český letec Jan Kašpar. Jiří Fikejz maketu postavil v měřítku 1:3, v kabině dokonce sedí figurka inženýra Kašpara.
Modelář na letounu začal pracovat už v roce 1982 a během let postavil dva téměř shodné modely. Jen jeden, ten, který dovezl do Sudic, však létá. „Dřív byl velký problém sehnat motor. Já s ním však létat nechci, mám na to piloty,“ říká jednasedmdesátiletý modelář, který si parametry modelu jezdil obkreslovat do Národního technického muzea, kde skutečný Blériot XI visí u stropu.