Auto monotónně jede po silnici ze Šebrova do Blanska, míjí jednu zatáčku za druhou, když se najednou v jedné z nich objeví na silnici vrstva drobných kamenů. Ty se totiž v této době často uvolňují z okolních skalních stěn. Pro řidiče mohou být nebezpečné.

„Občas tam kameny opravdu padají. Na nějaký větší kus jsem ale narazil jen jednou. Když člověk dává pozor, tak se tomu celkem bez potíží dokáže vyhnout. Navíc silnice do Šebrova je samá zatáčka, hodně řidičů zde předjíždí, takže člověk je při projíždění tudy stále ve střehu,“ popsal jeden z řidičů, Jan Daněk z Blanska.

Silnice od Blanska vedoucí k Šebrovu a dál na Brno není ale v okrese jedinou, kde kameny padající ze skal ohrožují řidiče. Podobná situace je podle blanenských silničářů také v úseku silnice vedoucí od Blanska ke Skalnímu mlýnu, a také na silnici mezi Doubravicí a Lhotou Rapotinou. Větší kámen se podle nich na silnici přesto dostane jen ojediněle.

„Občas nám tady nějaký kámen spadne, není to ale nic vážného. Když naši chlapi něco najdou, hned to uklidí. Pokud by se to dělo častěji, bylo by pak nutné situaci řešit s majitelem pozemku, ze kterého kameny padají,“ vysvětlil vedoucí blanenské oblasti Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Miloš Bažant.

Přesto by si měli řidiči v těchto dnech při řízení na zmíněných komunikacích dávat větší pozor. Auto se totiž na takto zanesené vozovce může chovat nevyzpytatelně. Nečekaný nános suti už v minulosti překvapil nejednoho motoristu.

„Podobné případy jsme tu měli. Zatím se to ale vždy obešlo bez zranění. Ve všech těch úsecích je sesuv půdy označený, některé svahy jsou i zasíťované. Druhá věc je ale chování řidiče. Když nedodržuje předpisy a jede rychle, pak se samozřejmě zvyšuje pravděpodobnost, že kameny na silnici přehlédne nebo na ně nestačí zareagovat,“ popsal nejčastější příčiny podobných nehod vedoucí dopravního inspektorátu v Blansku Jaroslav Řezníček. Dodal, že současné počasí těmto jevům výrazně napomáhá. To, že by řidiči měli být opatrní zvlášť v této době, potvrdil také geolog Ondřej Dostál. „Je to klasický proces zvětrávání půdy. Při střídání studeného a teplého počasí tento proces probíhá rychleji,“ řekl.