Zelenožluté vlaky nyní budou na trati mezi Skalicí nad Svitavou a Velkými Opatovicemi jezdit na všech spojích. „Tento stav bude platit i pro nový jízdní řád 2012/2013. Pouze v případě mimořádností v podobě poruch, nehod a podobně, můžeme ještě ojediněle nasadit staré motorové vozy," uvedla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Na spojích se každý den střídají dvě regionovy a jedna záložní je v maloměřickém de­pu.

V regionovách na cestující čeká především větší pohodlí. „Jedná se o dvoudílné motorové jednotky, kdy jeden z vozů je řešen jako nízkopodlažní. To umožňuje snadné cestování vozíčkářům, maminkám s kočárky a dalším osobám se sníženou možností pohybu," přiblížila Šubová. Ve vlaku je vyhrazený prostor i pro přepravu jízdních kol a nechybí ani bezbariérové WC. „Součástí soupravy je také audiovizuální informační systém, který cestující informuje o zastávkách, průběhu cesty a umožňuje informovat o případných mimořádnostech v dopravě," řekla tisková mluvčí. Podstatnou změnu a zvýšení kultury cestování podle ní přináší i interiér. Nízké koženkové lavice až pro pět osob na šířku soupravy nahrazují čalouněné sedačky s loketními opěrkami a podhlavníky.

Pro změnu vozového parku na trati mezi Skalicí nad Svitavou a Velkými Opatovicemi se České dráhy rozhodly kvůli modernizaci a posílení spojů. „Oproti starým motorákům mají nové vlaky větší kapacitu cestujících. Také se se současným jízdním řádem změnil systém dopravy. Je zde totiž zrušené propojení s Pardubickým krajem. V minulých letech na trať mezi Skalicí nad Svitavou a Velkými Opatovicemi zajížděly motoráky z České Třebové. Nyní už tomu tak není. Teď pro tuto trať zajišťujeme soupravy z brněnského depa," vysvětlila mluvčí. Staré motoráky z osmdesátých a devadesátých let řady 810 se tak vrátí do Pardubického kraje.

Pohodlnost nových vlaků si pochvaluje například Antonín Klíč z Boskovic, který jezdí vlakem do práce. „Je to určitě pohodlnější a vejde se tam víc lidí. Ve vlaku je také jedna část snížená, snadněji se tam nastupuje. Cestující, například s nějakým pohybovým omezením, mohou v této snížené části zůstat klidně i celou cestu, takže nemusí nikam po schodech," uvedl muž.

Obce, které na trati leží, změnu vozového parku přijímají s nadšením. „Už jsem si nových vláčků všiml a vypadá to fantasticky. To, že České dráhy vlaky vyměnily, tedy velmi vítáme. Doufáme, že tady tyto nové vlaky budou jezdit co nejdéle, některé spoje se mají totiž rušit," řekl starosta Šebetova Zdeněk Čížek.

I v Boskovicích nové vlaky přivítali. „Je to příjemná změna. Velkou výhodou je například prostor na kola. Na trati je totiž mnoho zajímavých míst pro cykloturistiku. Například z Velkých Opatovic často lidé vyjíždějí na kolech na Bouzov," řekla místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková.

Regionovy vznikají přestavbou starých motoráků řady 810. „Jedna dvouvozová souprava Regionovy České dráhy přijde na necelých šestadvacet miliónů korun," dodala mluvčí Českých drah.