Oproti původním plánům se uzavírka posunula o čtrnáct dnů. „Narazili jsme na základy starého mostu. Nešly navrtat, proto se musel změnit způsob založení mostních opěr. Z velkoformátových na mikropiloty,“ vysvětlil prodlevu stavbyvedoucí Martin Kolář.

Změna stavbu nejen zdržela, ale i prodražila. „Došlo k navýšení původní ceny o 1,2 milionu korun,“ potvrdil vedoucí blanenských silničářů Miloš Bažant.

Nový most
· délka je 37,25 metru
· výška oblouků 6 metrů
· výška silnice nad hladinou řeky je 5,9 metru
· stavba mostu vyjde na 21,5 milionu korun
· změna způsobu založení mostních opěr stavbu o dva týdny prodloužila a navýšila cenu

Nyní dělníci svařují a dokončují montáž ocelové konstrukce nového mostu. Příští týden ji natřou. „Pak přijdou na řadu betonářské práce,“ upřesnil stavbyvedoucí.

Pak už silničáři cestu na měsíc a půl zcela uzavřou. „Stávající most zbouráme pouze za předpokladu, že budeme mít jistotu dokončení a zprůjezdnění nového mostu,“ upozornil Bažant.

Stále fungující most dělníci narychlo postavili na konci druhé světové války. Nakonec slouží víc než sedmdesát let. Je ale ve špatném stavu a řidičům už nepřipadal moc bezpečný. „Při jízdě po mostě nemám dobrý pocit. Zábradlí je polorozpadlé, dřevěné podlážky pro pěší pryč. Zdá se mi, že je vrchní část mostu na rozsypání,“ komentoval stav mostu Tomáš Kudela.