„Jen ať se tam konečně něco děje. Je to vizitka města a ostuda. Turisté, kteří míří do Moravského krasu by uvítali vzhledově mnohem modernější nádraží,“ okomentoval tristní stav nástupiště a zázemí nádraží na sociální síti Tomáš Mayer.

Stavba moderního terminálu má stát kolem padesáti milionů korun. Většinu nákladů pokryjí dotace. Investorem a majitelem nádraží je společnost ČAD Blansko. „V režii města je pouze stavba zhruba dvou set metrového úseku cyklostezky, který se napojí na již hotovu část na nábřeží Svitavy. Bude stát necelých pět milionů korun. Oprava nádraží je zcela v režii investora,“ řekl vedoucí blanenského odboru investičního a územního rozvoje Marek Štefan.

Podle ředitele ČAD Blansko Jiřího Šebely se s rozsáhlými úpravami nádraží začne zřejmě v říjnu. „V tuto chvíli vybíráme dodavatele stavby. V podmínkách dotace je, že nové nádraží má být hotové do konce roku 2018. Jakmile bude hotový další úsek cyklostezky, má se na něj plynule navázat s opravou nádraží,“ řekl Šebela.

První změnu však už cestující zaznamenali před několika dny. Dopravní společnost přesunula z nádraží kancelář předprodeje jízdenek a informace do přízemí své administrativní budovy naproti hotelu Macocha. „Provoz této kanceláře není nijak omezen. Funguje jako dosud, jen na jiném místě,“ uvedl Richard Maňoušek z dopravní společnosti.

Jak se stavební práce rozběhnou na nádraží naplno, počítá vedení firmy s přesunem zastávek městské hromadné dopravy před nedaleké vlakové nádraží. „Cestující se o přesunu zastávek dozvědí s dostatečným předstihem. Zatím se pro ně nic nemění. Zmíněné zastávky chceme na současném místě udržet co nejdéle to stavební práce dovolí,“ dodal Šebela.

Nový terminál bude tvořit zastřešená plocha určená pro odbavení cestujících se šestnácti samostatnými odjezdovými stanovišti, z čehož budou čtyři pro autobusy městské hromadné dopravy. Součástí bude odstavná plocha pro autobusy a nádražní budova, která poskytne zázemí cestujícím i zaměstnanců.

Odjezdová stanoviště budou podél silnice na ulici Svitavská zastřešena prosklenou vzdušnou konstrukcí. Na nástupních ostrůvcích podél řeky Svitavy vzniknou přístřešky pro cestující. „Čekárna v nádražní budově bude prosklená a vybavená moderními toaletami," přiblížil Šebela.

Nové autobusové nádraží bude pamatovat také na cyklisty, kteří přijedou na kole obdivovat krásy Moravského krasu. Nabídne jim úschovnu pro dvanáct a stojany pro dvacet kol.