Případ vyšetřují pracovníci Drážní inspekce, kteří spoluvinu strojvedoucích v těchto dnech vyloučili na základě ověřovacích pokusů. „Jejich hlavním cílem bylo pochopit, jaká byla na místě v době události viditelnost. Na základě záznamů zaměřených na čas a vzdálenost jsme provedli přímo na kolejích simulaci jízdy za podobných podmínek. Ukázalo se, že se oba strojvedoucí zachovali podle předpisů. I díky tomu nedošlo ke střetu vlaků," oznámil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Stále tak není jisté, jak mohlo ke kuriózní situaci na železnici dojít. „Případ šetříme jako mimořádnou událost, takže máme ze zákona danou lhůtu šesti měsíců, do kdy bychom měli být schopní vypracovat alespoň předběžnou zprávu. Ale pouze administrativní koloběh, který bude její závěrečnou podobu provázet, zabere zhruba měsíc," upozornil Drápal.

Vyšetřování v první polovině února komplikoval fakt, že výpravčí v Adamově, jehož výpověď vyšetřovatelé považovali za klíčovou, se následkem události psychicky zhroutil. „Nemohu to říct s určitostí, ale předpokládám, že už se nám jej vyslechnout podařilo," dodal mluvčí Drážní inspekce.

V době mimořádné události sedělo ve vlaku Eurocity, kterým mířil do Prahy, asi sto padesát pasažérů. V osobním vlaku ve směru na Blansko, sedělo asi šedesát cestujících. Nikomu se nic nestalo.