V okolí silnice jsou v tomto úseku už vykácené stromy a keře. Podle šéfa blanenských silničářů Miloš Bažanta se nový most začne stavět zhruba do měsíce. Nejzazší termín pro dokončení prací je konec listopadu. „Dělníci postaví most s ocelovým obloukem se spřaženou ocelobetonovou mostovkou. Jedná se o takzvaný Langrův trám. Podobný most se nedávno stavěl v Holštejně,“ řekl Bažant.

Některým řidičům nepřijde současný stav už příliš bezpečný. „Po mostě se sice dá jezdit jen jedním směrem. Dvě auta se tam nevejdou, ale i tak při průjezdu nemám dobrý pocit. Zábradlí je polorozpadlé, dřevěné podlážky pro pěší jsou pryč. Je to tam zajištěné jen páskami. Celkově mi připadne, že je vrchní část mostu na rozsypání,“ řekl jeden z řidičů Tomáš Kudela.

Náklady na demolici zchátralého a stavbu nového mostu včetně úpravy silnice v délce dvě stě metrů přijdou na pětadvacet milionů korun. Už dva roky tímto úsekem nesmějí jezdit vozidla s hmotností nad šestnáct tun. Před časem to zkomplikovalo náhradní dopravu při výluce na železnici. Autobusy musely jezdit oklikou přes Babice nad Svitavou.

Podle Bažanta práce na stavbě nového mostu provoz v tomto úseku příliš nenaruší. „Původní most bude stát do té doby, než se postaví nový. Teprve pak přijde na řadu demolice. Úsek bude uzavřený jen velmi krátce až ke konci stavby kvůli pokládce asfaltu a napojení na nynější silnici,“ uvedl Bažant.

Opravu potřebuje také silnice mezi Bílovicemi a Adamovem. Na několika místech je vydrolená krajnice a chybějící svodidla. Na rekonstrukci si ale řidiči budou muset počkat ještě dlouho. Silničáři na ni nemají peníze. „Na několika místech se propadá krajnice a opěrné zdi. Pak už je jen několikametrový sráz do řeky. Zábradlí a svodidla chybí nebo jsou poničená. Měli by to opravit. Silnice z Adamova do Bílovic je velmi úzká a není kam uhnout,“ dodal Kudela.