Lidé cestující ve všední den vlakem z Letovic nebo do Letovic musí být u tamního nádraží pořádně obrnění trpělivostí. A to hlavně v případě, když chtějí na vlakové nádraží přijet autem. Ulice Nádražní bývá totiž olemovaná zaparkovanými auty kam jen oko dohlédne a problém po ulici projet mají i autobusy integrované dopravy. Vedení města i Jihomoravského kraje už se problémem zabývá několik let, do teď se jim však přijatelné řešení najít nepodařilo. Zástupci Letovic se tak v úterý sejdou se zástupci kraje a představí jim nový projekt.

V nové studii, kterou si vedení Letovic nechalo zpracovat, je začleněno velké parkoviště i odstavná plocha pro autobusy. Parkoviště Letovičtí plánují vybudovat kousek od nádraží u křižovatky na Meziříčko. „Podařilo se nám i najít majitele pozemku, který je ochoten s námi spolupracovat," řekl místostarosta Letovic Jiří Palbuchta. Místo stykové křižovatky na Meziříčko vedení města počítá s kruhovým objezdem. „To je kvůli tomu, aby se na něm mohly otáčet autobusy," vysvětlil starosta Letovic Vladimír Stejskal. Uskutečnění projektu by podle zástupců Letovic stálo asi pětačtyřicet milionů korun.

Letovické nádraží funguje jako přestupní uzel pro cestující z širokého okolí. „V Letovicích končí integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje. Přestupují tam tedy jak lidé, kteří jedou dál vlakem například na Svitavy, tak i lidé z okolních měst a obcí, kam železnice nevede. Většina těchto cestujících se ale na nádraží dopravuje osobními auty a nedaří se je přesvědčit, aby využívali autobusy," vysvětlil Palbuchta. Zaparkovaná auta tak ve všední dny stojí po celé délce ulice Nádražní. „Komplikuje to tam dopravu, je tam málo místa pro autobusy, které před nádražím zastavují a situace je nepřehledná. Lidé tak ani nevědí, do jakého autobusu mají nastoupit," řekl Stejskal.

Špatnou dopravní situaci na ulici Nádražní v Letovicích potvrzuje i Ladislav Sova, jednatel společnosti ČSAD Tišnov, jejíž autobusy do Letovic jezdí. „Ulice bývá zarovnaná zaparkovanými auty. Tato situace rozhodně není ideální," uvedl Sova.

Nevyřešené parkování u nádraží podle vedení města brání i rozvoji Letovic. „Plánujeme opravu Masarykova náměstí. Na to, abychom mohli náměstí opravit, potřebujeme autobusy, které tam stávají, přesunout jinam, nejlépe k nádraží. Tam na ně ale za současného stavu není místo," podotkl Palbuchta.

Situaci se tak Letovičtí snaží řešit společně s vedením Jihomoravského kraje. „Projekt začal zpracovávat Jihomoravský kraj, na vyřešení dopravního uzlu v Letovicích už ale čekáme několik let," řekl místostarosta.

Jihomoravský kraj ale od plánů na vyřešení přestupního uzlu v Letovicích neustoupil. „Stavba přestupního uzlu Letovice je poměrně složitá a vzhledem ke změně územního plánu již nebylo možné nachystat potřebné dokumentace a zajistit potřebná povolení pro jeho stavbu v plánovacím období let 2007 až 2013. Bude-li možnost uskutečnit obdobné stavby i v příštím plánovacím období 2014 až 2020, je Jihomoravský kraj připraven ve spolupráci s městem přestupní uzel projekčně připravit a zrealizovat," uvedl mluvčí Jihomoravského kraje Jiří Klement.