Teprve nedávno se ale městu povedlo najít vhodné řešení. Ředitelství silnic a dálnic tak mohlo zpracovat konečnou studii. „U odbočky z Kunštátu na místní část Rudka není přes sochu Panny Marie dobře vidět. Snadno může dojít ke kolizi. Přímo pod kostelem v trojúhelníku platí přednost zprava. Místo silničáři předělají na stykovou křižovatku ve tvaru T. Směrem na Rudku vznikne odbočovací pruh," popsal místostarosta Kunštátu Libor Sedlák.

Poblíž křižovatky vede rušná silnice I/19. I na ní bude bezpečněji. „K základní škole silnice vede zatáčkou. Není tam žádný chodník a děti musejí silnici přecházet, což je nebezpečné. Silnici proto odborníci mírně přeloží, aby mezi ní a domy vznikl prostor pro chodník. Ten povede z náměstí až přímo ke škole," přiblížil Sedlák.

Když lidé spěchají k autobusovým zastávkám z náměstí ke kostelu a naopak, je z toho pořádný zmatek. Ten ale také skončí. Odzvoní i riskantnímu objíždění autobusů v nepřehledných místech. „Všechny autobusy budou soustředěny na jednom místě. Z jedné i druhé strany silnice vzniknou zálivy," upřesnil Sedlák. V úvahu podle něj přicházela i možnost vybudovat menší terminál u Bochořákova náměstí. To je ale technicky nemožné.

Nyní ještě bude potřeba zpracovat projektovou dokumentaci. „V dubnu budeme se zástupci Ředitelství silnic a dálnic jednat. Už nám řekli, že dopravní situaci v centru města vylepší do tří až pěti let. Jde o investici do dvaceti milionů korun. Zálivy pro autobusy zaplatí město," doplnil kunštátský místostarosta.

Vylepšení dopravní situace v Kunštátě vítá i ředitel tamní základní a mateřské školy Vratislav Sedlák. „Budu rád, když ve městě bude jedno centrální stanoviště pro všechny autobusy. Teď děti musejí mezi školou a náměstím přecházet obě strany silnice. Po úpravách povedou od jedné autobusové zastávky chodníky všemi směry," sdělil ředitel Sedlák.