Nyní plánují silničáři rekonstrukci téměř pětikilometrového úseku mezi Rakvicemi a Podivínem. „Včetně odvodnění, úpravy křižovatky se silnicí II/422 nebo sjezdů,“ sdělil náměstek hejtmana Roman Hanák.

Jihomoravský kraj chce na opravu této silnice a dalších dvou na jihu Moravy získat peníze z Evropské unie. Jenom náklady na úsek na Břeclavsku vyjde zhruba na pětapadesát milionů korun. Úpravu vítá například Veronika Hrubá Krásná z Rakvic. „Je super, že se zlepší kvalita silnice. Nejhorší úsek je asi mezi Podivínem a Ladnou,“ řekla mladá žena.

Nadhledová vizualizace průtahu Bystrcí od Sdružení Pelčák a partner architekti a HBH Projekt.
Schváleno: D43 povede přes Bystrc. Ohrožuje naše zdraví, tvrdí odpůrci trasy

Plánované opravy:

II/425; Podivín – Rakvice (Břeclavsko): 4,5 kilometru, náklady 55 milionů

II/373; Jedovnice – Křtiny (Blanensko): 4,7 kilometru, náklady 100 milionů

II/411; Vysočany – Korolupy (Znojemsko): 1,7 kilometru, náklady 25 milionů

Asi pětikilometrový úsek opraví stavbaři mezi Jedovnicemi a Křtinami na Blanensku. Součástí rekonstrukce bude kromě silnice i most. „Cesta už neodpovídá dnešním standardům, jsou tam nepřehledná místa. Kromě místních silnici hodně využívají turisté,“ zmínil starosta Křtin František Novotný. Stavbu rozdělí na více úseků.

Bezpečnější má být pro řidiče po opravě silnice mezi Vysočany a Korolupy na Znojemsku. „Dáme do pořádku téměř dvoukilometrový úsek za zhruba pětadvacet milionů korun,“ vyčíslil Hanák.

Rezidentní parkování v Brně. Ilustrační foto.
Další rozšiřování modrých čar v Brně. Přibudou zóny Žižkova, Chodská, Rybářská

Pokud představitelé kraje uspějí s žádostí o dotaci, začnou práce podle Hanáka už příští rok. Hotovo má být nejpozději v roce 2023.