Starosta Černé Hory Ondřej Měšťan byl zklamaný. Městys zaplavený kolonami aut kvůli opravě nedalekého mostu si na rozhodnutí krajských úředníků musí počkat. „Žádné jednání se prakticky nekonalo. Ministerstvo dopravy nesouhlasilo s návrhem dopravního značení. Ale tím řízení nekončí, bude pokračovat,“ sdělil po schůzce Měšťan.

Jednání o tom, jak z části silnice vyhnat těžká nákladní auta, odstartovala dopravní kalamita v Černé Hoře. Městysem vede už od začátku léta objížďka. Silničáři zjistili, že most, který plánovali opravit, musí zbourat. Nový bude stát až koncem příštího roku. Úlevu má Černé Hoře přinést odvedení kamionů na dálnice.

Most na I/43
· červen 2017 – začala oprava mostu u Černé Hory
· červenec – silničáři most zcela uzavřeli
· září – podepření mostu
· únor/březen 2018 – silničáři most zbourají
· konec roku 2018 – začne sloužit nový most

Ministerstvo dopravy má ale k projektu objízdné trasy výhrady. „V odůvodnění se uvádí, že ministerstvo považuje umístění dopravních značek u všech návěstí a mimoúrovňových křižovatek za nadbytečné. A to s ohledem na to, že trasa je téměř v celé délce vedená po dálnici,“ přiblížila výhrady ministerstva krajská mluvčí Monika Brindzáková.

Ředitelství silnic a dálnic má za úkol návrh přepracovat. „Rozhodování se tak posune přibližně o dva týdny,“ dodala Brindzáková.

Proti objízdné trase po dálnicích ovšem ministerstvo dopravy nic nemá. „To nám ani nepřísluší. Je to odpovědnost kraje, kterou by na nás neměl svalovat. Měli jsme výhrady pouze k návrhu dopravního značení,“ vyjádřil se mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Objízdná trasa by řidičům kamionů cestu podstatně prodloužila. Z Brna by vedla po dálnici přes Vyškov, dál do Olomouce a po dálnici do Mohelnice. Odtud by se vrátila přes Moravskou Třebovou do Svitav. Z necelých sedmdesáti by se tak protáhla až na 145 kilometrů.

Kdy se úředníci Jihomoravského, Pardubického a Olomouckého kraje, policisté, dopravní inženýři a správci silnic znovu potkají, zatím není jasné.