Jeho budoucnost je však nejistá. Spolek totiž před časem avizoval, že už na jeho údržbu nemá síly ani chuť. „Most jsme zachraňovali s tím, že na něm na nábřeží uděláme ve vyřazeném vagonu malé muzeum historie železnice. Chtěli jsme tam pořádat i různé akce. Radnice nám však projekt opakovaně zamítla,“ uvedl předseda spolku Kolejová Jiří Šimkůj.

Ilustrační foto
Vlak smetl na přejezdu chodce. V uších měl sluchátka a na hlavě kapuci

Most před lety město Blansko převedlo za symbolickou jednu korunu na spolek. Pozemky na nábřeží, na nichž leží, má spolek od něj pronajaté. Do konce letošního října.

O most má zájem blanenský podnikatel

Kolejová se pravidelně starala o údržbu a také o úklid odpadků v okolí mostu. „V tuto chvíli nevím, co bude s mostem dál. Na jaře o tom chceme s radnicí jednat. Už by navíc měla uplynout ochranná lhůta a most může spolek převést na někoho jiného. Uvidíme,“ dodal Šimkůj.

Podle zjištění Deníku Rovnost má o torzo Ježkova mostu zájem podnikatel Karel Svoboda. Jeho firma se zabývá prodejem strojů a rodina v Blansku vlastní velkou část bývalého areálu Adamovských strojíren. Ten se nachází v blízkosti nábřeží. Na začátku minulého století tam fungovala továrna K. & R. Ježek, která proslula výrobou zemědělských strojů. „O most mám zájem. Ptal jsem se na městě. Je to o jednání s Kolejovou. Zatím ale od spolku nemám žádné stanovisko. Moje představa je most přemístit do areálu bývalého Adastu. Nechci, aby se o něj nikdo nestaral nebo hrozilo, že skončí ve šrotu,“ řekl Deníku Svoboda.

Rozlučka boskovických fotbalistů s rokem 2019 a zahájení roku 2020
Boskovičtí fotbalisté uspořádali rozlučku s rokem 2019 a zahájení roku 2020

Dodal, že by ve zmíněném areálu rád časem vybudoval menší muzeum s historickými zemědělskými stroji z továrny K. & R. Ježek, starými zbraněmi a litinou. „Most bychom přemístili vcelku. Žádné rozřezávání. Máme zkušenosti s transportem stotunových strojů, takže by to neměl být problém. Určitě to bude nákladná investice, ale most k lokalitě, kde byla Ježkova továrna, podle mého patří. Chtěl bych, aby v ní kus historie zůstal,“ poznamenal Svoboda.

Zamítnutí vybudování muzea železnice na blanenském nábřeží radní před časem odůvodnili plány na budoucí úpravu nábřeží. Nelíbilo se jim také, že se v okolí historické stavby shromažďovali bezdomovci, kteří místo znečišťovali. „Most patří spolku a je v jeho zájmu říct, jaké s ním má plány do budoucna. V tuto chvíli nemám informace, že by nás někdo z Kolejové kontaktoval a chtěl řešit případné prodloužení pronájmu pozemku nebo cokoliv ohledně mostu,“ řekl nedávno blanenský starosta Jiří Crha.

Ilustrační foto
Lezecká stěna v Boskovicích? Už druhá petice