Proto v sobotu uspořádali první ročník originální soutěže s názvem Fichtl Cross Kunštát 2007. Nejstarším účastníkem, který se rozhodl z proslulého dopravního prostředku oprášit prach a zase ho provětrat, byl Jaromír Janíček.
„V životě jsem už řídil snad všechno, co má kola, ale motorka mi zůstala nejblíže,“ přiznává pětašedesátiletý muž z Louky u Olešnice, jenž se o soutěži dozvěděl až večer předem. „Vrátil jsem se právě z Německa, když mi kamarád volal, že bych sem měl těm klukům přijet ukázat pořádnou motorku,“ usmívá se.
„Stejně jsem ale rád, když tu ty mladé lidi vidím. Je radost se dívat na to, jak se o své stroje pečlivě starají. Aspoň mají nějakou odpovědnost a neflákají se jen tak kolem,“ pokyvuje hlavou a vzpomíná přitom na svůj první Pionýr, který dostal v patnácti letech. „Vyhráli jsme tehdy vysokou sumu na vkladní knížku. Z toho jsme ho zaplatili, takže maminka nemohla ani moc reptat,“ zabrouzdá do dětských let. Pionýra vystřídal hadrolet, poté „dvěstěpadesátka“ a pak už se proháněl ve svém prvním autě. Jeho vášeň pro motorky ale zdědili i jeho potomci. „Dcerce nebylo ještě ani osm a už mohla klidně dostat řidičák na fichtla,“ chlubí se.
Mezi největší zážitky řadí šestidenní závody Pionýrů v Boskovicích, kam kdysi pravidelně jezdíval. „ Potkal jsem tam Josefa Mašity, tehdejšího nejlepšího jezdce. Pamatuju si, jak na jednom skoku přepadl přes řídítka, silou se vrátil zpátky a pokračoval dál,“ zasní se. „Vždycky říkám, ať každý dělá, co ho baví, protože já bych bez motoru žít nemohl,“ uzavírá.
Podle pořadatelů je největším problémem sehnat dostatek lidí, kteří jsou ochotní věnovat podobným akcím volný čas. „Nápad to nebyl tak úplně náš. Inspirovali jsme se podobnými soutěžemi, které se pravidelně konají v Čechách. S přípravou nám také pomáhali pořadatelé motokrosových závodů dětí v Rudce,“ popisuje začátky jeden z organizátorů Vladimír Bravenec.
„Kromě jezdců na Pionýrech se na trati objevily také čtyřkolky. Soutěžilo se jak v rozjezdech, tak i ve sprintu,“přiblížil Bravenec. Přestože je soutěž spíše regionální, přihlásili se řidiči z Brna, Šumperka i z Čech.