Hlasité rány probouzí každou noc ze spánku lidi z Rájce – Jestřebí. A to ty, kteří žijí blízko provizorního mostu u staveb, jež ovládly silnici mezi Jestřebím a Bořitovem. Na most vjíždí ve vysoké rychlosti bezohlední řidiči. Občas tudy projede i přes zákaz nákladní auto či autobus.

„Už přes dva měsíce jsme se nevyspali, dům se třese, je to neúnosné. U mostu je přikázaná povolená rychlost. Řidiči by tudy měli jezdit desítkou, ale nedodržují ji. Pak musíme poslouchat hrozné rány,“ zoufá si Igor Pavlíček, který bydlí v blízkosti ocelového mostu. Na rámus už dlouho upozorňuje lidi, kteří mají stavbu na starosti. „Údajně tu chtějí namontovat zpomalovací retardéry. To už ale tvrdili před čtrnácti dny a pořád nic,“ míní Pavlíček.

Zejména večer doléhají rány také k domu Jany Babjárové. „Ve dne to tu zvučí ze všech stran, přejezdy přes most slyšíme spíš večer. Nezbývá, než to vydržet. Tento most tu přece nebude napořád,“ říká smířlivě Babjárová.

Podle Igora Pavlíčka mohou rychle projíždějící auta u staveniště ohrozit i lidský život. „Hrála si tu holčička a těsně kolem prosvištělo auto,“ pokračoval Pavlíček a upozornil, že po mostě přejíždí i nákladní auta či autobusy. Tímto úsekem přitom projíždět nesmí. „Jeden čas tu dohlíželi policisté. Teď tu vidíme náklaďáky i autobusy. Jezdí se tu jako o závod,“ řekl Pavlíček.

Silničáři o problému ví. „Nájezdy na most jsou prudké. Když na ně auto vjede ve vyšší rychlosti, na most doskočí, pak se ocel zachvěje a to vydá hluk,“ zdůvodnil Miloš Bažant z blanenského pracoviště Správy a údržby silnic, která stavbu zajišťuje. Problém má podle něj řešení. Před přemostění a za něj stavaři dodají retardéry, které rozjeté řidiče zpomalí. „Dále přes most natáhneme gumový pás, který rány ztlumí. Chceme to udělat v co nebližší době,“ uvedl Bažant.

Muži zákona místo kontrolují. Tvrdí to šéf blanenské dopravní policie Martin Zajíček. „Na to, aby se řidiči chovali slušně, dohlížíme. Zrovna minulý týden jsme tam měli hlídku celý den. Nákladní vozidlo nebo autobus jsme nepřistihli,“ sdělil Zajíček. Ten připustil, že přes Jestřebí do Bořitova míří třeba zásobovací vozy. Dále tudy projíždějí nákladní auta, která patří stavařům. „Mají povolení, což nám zjednodušuje práci při kontrole,“ dodal Zajíček.

V Jestřebí vzniká nový most. Proto, aby se tam nezastavila ve směru na Černou Horu doprava, postavili dělníci most provizorní. „Stavba by měla trvat ještě čtyři měsíce. Další most vzniká u Bořitova,“ dodal Bažant s tím, že úpravy si vyžádají sto čtyřicet milionů korun.