Jméno si toto trio udělalo i v zahraničí. „Hrají různé úpravy klasických jazzových standardů, vlastní skladby a zároveň také výtečně improvizují. Výrazně vybočují ze směru, který se tady u nás hraje. Virtuozita hráčů je umocněna vzájemným, až kosmickým propojením,“ řekl Deníku Rovnost Kolář.

Zdroj: Youtube

Dodal, že v Jazzovém gauči se snaží sázet hlavně na neokoukané hudebníky nastupující generace, kteří se pohybují mimo střední proud. Publikum je nezná z rádií ani z televizní obrazovky. O to jsou pak koncerty podle Koláře pro ně živelnější a překvapivější.

Z vraku udělal naleštěný kabriolet. Jenom střecha stála dvacet tisíc, říká nadšenec.
Z vraku má kabriolet. Nadšenec byl se svým trabantem hvězdou srazu v Blansku

Na podzim tak v Blansku například vystoupí v doprovodu Folhinha Bandu Andrea Ruilova Barzola. „Je to velmi talentovaná hudebnice z Ekvádoru, která studovala v několika zemích. Hraje na klavír a zajímá se také o bicí nástroje. Úžasně zpívá a má nenapodobitelný latinskoamerický drajv. Doprovází ji band českých hudebníků,“ přiblížil zářijový koncert Kolář.

Zdroj: Youtube

Jazzový gauč 2023:
klub Suterén, Blansko
31. 5 Robert Balzar Trio
27. 9. Folhinha Band / Andrea Ruilova Barzola
18. 10. E Converso
28. 11. Lukáš Oravec Quartet feat. Jerry Bergonzi

Zároveň zmínil, že v klubu chtěli dát od začátku prostor modernějším trendům a novým proudům. „Odezvy máme příznivé. I když při prvních koncertech mi někteří říkali, že to bylo jakoby dostali fošnou po hubě (smích). Ale postupně se návštěvníci otevřeli. A naopak, když nás dřív tlačili do středního proudu, tak už pak zase chtěli něco nového, nevšedního,“ usmál se hudebník.

Velká cena odstartovala na Žernovníku. Lidé viděli skoro 50 požárních útoků
Velká cena odstartovala na Žernovníku. Lidé viděli skoro 50 požárních útoků

Sám se podle svých slov i v pokročilejším věku snaží v hudbě hledat nové myšlenky a zákoutí. „Co je v hudbě staré, mě popravdě moc nebaví. Tím neříkám, že si starých věcí nevážím. Ale snažím se být v současnosti a dívat směrem, co bude nového. Z hlediska vývoje je to velmi důležité. Přehrávání starých věcí mi nic nedává a nikam neposunuje. Mě zajímá to, co je za rohem a nikde se nehraje,“ uzavírá.