Věra Karpetová z Blanska cestuje společně se svou dvouletou dcerou po Blanensku autobusem docela často. Většinou bez komplikací. Až do minulé středy. „Nastoupila jsem předními dveřmi a upozornila řidiče, že chci vzít dovnitř kočárek s dítětem. Šla jsem dál. On však nic neudělal. Ani po opakovaných žádostech. Teprve až byl vůz plný lidí, konečně dveře otevřel. Do té doby byla má dcera venku samotná," popsala událost z brzkých ranních hodin žena.

Napsala dopis, ve kterém všechno dopodrobna vylíčila, a poslala jej vedení společností Kordis i ČAD Blansko. Žádala vysvětlení, jak se mají lidé za podobných okolností správně chovat. Té se jí dostalo. Vyplynulo z ní, že chyby se dopustila sama. Kde? To stále přesně neví. Stejně jako mnoho dalších matek v regionu.

Situace v autobuse v matce podle jejích slov zanechala velmi nepříjemný dojem. „Dceři jsou dva roky a navíc trpí epilepsií. Proto jsem se o ni pochopitelně bála. Navíc jsem viděla, že je zmatená. Zastali se mě i ostatní lidé ve voze, kteří rovněž nechápali, proč řidič nemůže jednoduše zmáčknout tlačítko a dveře otevřít. Říkali, že nejsem první, kdo s ním má problémy," upozornila Karpetová.

Vyděšená holčička

Svědkem události byla například Mária Tomiová. „Byla jsem na cestě do práce, takže jsem všechno viděla. Nejvíce mi bylo líto té holčičky venku, bylo na ní vidět, že má strach," přidala se další žena z Blanska.

Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která zajišťuje autobusovou dopravu v Jihomoravském kraji, o dopisu ví. „Paní Karpetové jsme obratem odpověděli. Po přiblížení celé situace řidičem jsme došli k názoru, že sice malou, ale chybu udělala ona. Správně by totiž měla ve chvíli, kdy si koupí jízdenku, vyjít ven, a až jí řidič otevře, dostat se i s kočárkem dovnitř," vysvětlil.

Dotčená žena takové vysvětlení chápe. „Mě především rozčílil způsob, jakým se mnou řidič jednal. Postupoval nelogicky a arogantně. Dopisem jsem chtěla spíše docílit toho, aby nejen mně, ale i ostatním matkám někdo vysvětlil, jaký postup je v takovém případě správný. Ani na internetu jsem totiž návod nenašla," reagovala matka dvouleté dcery.

Vedení Kordisu si je nedostatku vědomé. „Debatovali jsme o tom a rozhodli, že v nejbližších měsících závazné informace k tomu, jak se při manipulaci s kočárkem chovat, zveřejníme ve všech autobusech. Řidiči navíc projdou krátkým školením," oznámil Havlík.

Karpetová však není jediná, komu se přístup některých blanenských řidičů autobusů nelíbí. „V nedávné době dvakrát přivřeli mé dítě do dveří. Jen proto, že spěchali s jejich zavřením. Neříkám, že jsou všichni špatní. Ale především mezi těmi staršími vím o několika, kterým bych se raději vyhnula," uvedla žena z Blanska, která si z osobních důvodů přála zůstat v anonymitě.

Navíc si všimla, že někteří řidiči tráví přestávku mezi jízdami kouřením ve své kabině, což poté obtěžuje cestující. „Naši zaměstnanci ví, že kouření ve vozidle je pro všechny a za všech okolností zakázané. Jinak dostanou pokutu," řekl muž z vedení ČAD Blansko Richard Maňoušek.

Přiznal, že stížnosti na řidiče občas zaregistruje. „Je to docela normální. Lidé si prostě raději stěžují, než aby chválili. Konkrétně případ paní Karpetové byl spíše nedorozuměním. Ještě než jsme obdrželi její dopis, dotyčný řidič za mnou přišel a připravil mě na to. Případ už bereme jako uzavřený," dodal Maňoušek.