Nepřehledná dopravní situace v centru města vadí i pěším. „Třeba po Sokolské jezdí tolik aut, že je někdy problém dostat se bezpečně na druhou stranu. Řidiči tam navíc jezdí dost rychle, takže je potřeba dávat si větší pozor. Stačí chvilka nepozornosti a může dojít k neštěstí. V centru se pohybuje i hodně dětí, jsou tam školy," popsala Veronika Novotná z Boskovic.
Vedení města plánuje problém řešit. „Situace je nejkritičtější na ulici Sokolská, Havlíčkova a Štefánikova. Chceme postavit obchvat podél železniční trati ve směru na Jevíčko. Začínal by za areálem společnosti Minerva a vyúsťoval u prvního železničního přejezdu ve směru z Boskovic na Knínice. Bohužel jsme ale zatím úplně na začátku. Musíme připravit projekt a pak získat veškerá stavební povolení a dostatek peněz," vysvětlila místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková.
Projekt chce město připravit co nejdříve. „Doufám, že se nám to povede do čtyř let. V blízké době plánujeme ve spolupráci s policií umístit na Havlíčkovou ulici měřiče rychlosti. Je tam dlouhá rovná silnice a řidiči tam od Knínic jezdí hodně rychle," upřesnila Vítková.
Jordán by nový obchvat Boskovic uvítal. „Ulehčil by dopravě v celém městě. Ačkoliv nevím, jak chtějí silnici za Minervou rozšířit. Je hodně úzká a ještě k tomu je tam železniční trať," řekl Jordán.
Obchvat však podle některých řidičů nebude to pravé. „Pracuji v Minervě, do práce jezdím denně od Letovic, takže mě se problém moc netýká. Přesto si ale myslím, že navrhované řešení nebude příliš šťastné," míní Rostislav Cichra z Vranové.
Doprava se podle něj sice odkloní ze Sokolské, ale přesune se do jiné části města. „Pokud by se silnice stáčela za Minervou, lidem, kteří tam bydlí, by mohl vadit hluk z aut," míní Cichra. Podle něj by pomohl spíše obchvat celého města, který by vedl z ulice Chrudichromská. Nad kolejemi by pak byl most, na němž by silnice pokračovala. „Z centra města by se tak doprava odklonila," upřesnil Cichra.
Vedoucí technicko-správního úseku blanenské Správy a údržby silnic Eva Zouharová ale již dříve uvedla, že takové řešení není možné. „Před časem jsme uvažovali o kruhovém objezdu u hotelu a restaurace Slavia, ale právě kvůli vlakovému přejezdu jej tam nelze udělat," upozornila Zouharová. Že je provoz v Boskovicích potřeba řešit, si myslí i jednatel boskovické kamionové dopravy K&K František Klíč. „Ulice jsou přetížené, auta to zdržuje. Ve směru od Knínic na Sokolskou se kvůli hustému provozu špatně odbočuje. Je to nepřehledné i pro chodce," popsal Klíč.
Podle jednatele boskovické autodopravy AutoRZ Zbyňka Žďánského nejsou hlavně ulice Havlíčkova a Sokolská na současnou dopravní zátěž přizpůsobené. „Naši řidiči sice přes střed Boskovic nejezdí, ale vím, že lidem, kteří tam bydlí, vadí, že jim auta a kamiony jezdí pod okny," přiblížil Žďánský.
Výstavbu obchvatu v Boskovicích mohou podle vedoucího blanenských silničářů Miloše Bažanta ohrozit mimo jiné majetkové vztahy. „V lokalitě se nachází soukromé pozemky, takže by je bylo potřeba vykoupit. Zatím jsme ale o tom nejednali, ještě ani není hotová studie. Nyní jsou to jen vize," vysvětlil Bažant.
Silničáři mají v současnosti jiné priority. „Obchvat není všelék. Je důležité zvážit, jestli by investice za zhruba sto až sto padesát milionů korun měla požadovaný efekt. Boskovicím by spíše pomohla rychlostní silnice R43. Nyní intenzivně pracujeme na dokončení silnice mezi Boskovicemi a Blanskem. Děláme ji po etapách a každá část stojí asi sto padesát až dvě stě milionů korun. V Rájci-Jestřebí narážíme na problémy s výkupem pozemků od soukromých vlastníků," doplnil Bažant.