Do terénu nasadí sedmapadesát nových nízkopodlažních autobusů. Několik z nich má hybridní pohon. „Většinu tvoří autobusy značky Setra, šest autobusů značky Mercedes-Benz Citaro jsou hybridní vozy. Ty oproti vozům se spalovacím motorem uspoří až osm a půl procenta pohonných hmot. Čtyři hybridní autobusy jsou připravené přímo pro Blanensko a Boskovicko,“ informovala za dopravce na webu města Blanska Markéta Kadlecová.

Přibližně dvacet tisíc hodin práce. Takovou porci času zřejmě věnují restaurátoři volné historické rekonstrukci více než dvě stě padesát let starých varhan.
Oprava varhan ze Křtin: to je 20 tisíc hodin práce, odhadují restaurátoři

Podle blanenského starosty a krajského radního pro dopravu Jiřího Crhy by větší komfort měli pocítit i cestující. Hybridní autobusy méně vibrují a mají plynulejší a tišší rozjezd. „Kromě ceny jízd je pro nás zásadní právě komfort cestujících. Nové autobusy mají také výkonnou klimatizaci a dvojité sklo, aby byla teplota uvnitř co nejvíce stabilní,“ poznamenal Crha.