Podle vedoucího blanenského odboru investičního územního rozvoje Marka Štefana stojí za zdržením nové technické řešení mostu. „Mostní konstrukci bylo potřeba zvýšit kvůli trakčnímu vedení na železnici, nad kterou bude most stát. Musela se také vyloučit jedna z podpěr,“ řekl Štefan.

Otazník byl také nad napojením na most z hlavního průtahu městem z ulice Svitavská. „Na křižovatce ulic Svitavská – Fügnerova bude nakonec kruhový objezd. Jiná křižovatka tam vzhledem ke zvýšení silnice nebyla možná. I kapacitně vychází lépe kruhový objezd,“ doplnil blanenský úředník. Radnice nyní jedná s vlastníky okolních pozemků o jejich výkupu nebo směně.

Investorem stavby, která nezačne dřív než v roce 2020, je kraj. „Podle odhadů vyjde zhruba na dvě stě osmdesát milionů,“ vyčíslila mluvčí krajského úřadu Monika Brindzáková. Chodníky, osvětlení i výsadbu zeleně zaplatí město.