Černohorští se musí kromě snížení rychlosti na třicet kilometrů v hodině spokojit pouze s výraznějším dopravním značením pro nepozorné řidiče. To jim v úterý úředníci slíbili.

Pro zvětšení klikněte.Zdroj: DENÍK/Markéta EvjákováDalší přechod pro chodce, který požadovala radnice, považují policisté za riziko. „Nikdo náš požadavek nepodpořil. Přechod nebude hlavně kvůli bezpečnosti chodců,“ potvrdil výsledek jednání starosta městyse Ondřej Měšťan.

Další šanci pro místní představuje posudek statiků. Ti rozhodnou, jestli lze opravovaný most podepřít. V tom případě by po něm až do demolice jezdila auta z Brna na Svitavy. „Posudek by měl být hotový do desátého srpna,“ odhadl mluvčí ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

V případě, že odborníci provoz na mostě nepovolí, může Černou Horu zachránit odklon kamionů. Prosazují ho dopravní inženýři policie, návrh ještě posuzují úředníci ministerstva dopravy.

OBŘÍ OBJÍŽĎKA

Šedesátikilometrová objížďka by totiž vedla od Svitav přes Mohelnici na Vyškov a Brno, a to i po dálnici D1. „Krajský úřad poslal žádost na ministerstvo dopravy koncem minulého týdne. Odpověď zatím nedorazila,“ uvedl mluvčí krajského úřadu Jiří Klement.

Netrpělivě už na ni přitom čekají obyvatelé. „Je to katastrofa,“ komentoval v úterý výhled na silnici od pokladny svého obchodu například prodejce Thanh Tran Trong.

Jak už Deník Rovnost informoval, dopravní problémy zažívá Černá Hora od devatenáctého června, kdy začali silničáři opravovat most. Opravy tehdy rozdělili do dvou etap, aby jeden směr dopravy vedl po mostě přes silnici I/43. Jenže už za měsíc museli most zcela zavřít, protože hrozilo jeho zhroucení.

Úřady a policie jednaly o situaci naposled minulý týden, kdy nařídily už zmíněnou třicetikilometrovou rychlost v městysu.