Nebezpečným autům se můžete vyhnout už v Blansku, když ve městě na kruhovém objezdu u bývalé pošty odbočíte k vlakovému nádraží. Cesta směrem na Rájec vede nejprve podél kolejí, dostanete se ke stadionu Strawberry Field (Jahodové pole) - baseballovému hřišti a odtud pojedete podél řeky. Když se bude cesta u splavu rozdvojovat, snažte se držet více nalevo a dostanete se po poli mezi zahrádkami opět ke kolejím, kde musíte kola přenést. Je dobré se před tímto manévrem pořádně rozhlédnout, zda nejede Pendolino. Koleje jsou nové a vlak nebývá slyšet.
Úzká cestička, která se později rozšíří, vás dovede do Dolní Lhoty ke hřišti, kde je možnost prvního občerstvení.

Do Spešova se dostanete po klidné silnici a čeká vás pěkná cesta s nádherným výhledem do údolí. Snažte se dostat k restauraci U Meče, tady odbočte doprava na most a vystoupejte ke hřbitovu. Naskytne se vám slíbený překrásný pohled od Blanska až za Boskovice. Vísky střídá zeleň, kterou protíná železniční trať, kde projíždějící vlak vypadá jako neškodná housenka. Ze zadních lesů na vás bude vykukovat rozhledna Podvrší a lákat vás, abyste ji příště určitě navštívili. Ale dosti kochání.

Polní cesta ze Spešova vás dovede až do Jestřebí, na konci Jestřebí před pohostinstvím U Cihlářů odbočte doprava, najděte sportovní hřiště a dostanete se na cestu vedoucí polem směr Doubravice. Po necelých dvou kilometrech je odbočka doleva do kopce na ranč Kameňák. S tímto místem je to stejné jako s Baldovcem, o kterém jsme se zmiňovali v minulém článku. Je spousta lidí, kteří nevědí, že Kameňák existuje, proto je dobré jej navštívit.
Posledních sto metrů na ranč si můžete prověřit svoji fyzičku a prudký kopec se pokusit vyjet. Děti tuhle výzvu určitě neodmítnou, maminky zřejmě slezou z kola. Jsme na místě, v bývalém lomu, kde s vámi u venkovního posezení sdílí místo například kočka, koza, malý pejsek nebo čínské prase. Děti se mohou pohoupat na houpačce nebo svézt na koni. Hlad už se zřejmě také ozývá, takže k jídlu si můžete dát něco z udírny.

Pokračujeme dále, sjedeme kopec dolů až ke kolejím a tady vede cesta do Doubravice. Najíždíme na silnici a čeká nás kopec na Oboru. Kdo ještě neměl žízeň, v tomto kopci ji určitě dostane. Pokud máte bidon na vodu prázdný, nahoře je hospoda se zahrádkou.

Cíl cesty je Chlum, který už je vidět. Značka vás dovede až na veliký kopec, kde je odpočívadlo a rozhledna. Vidět je na všechny světové strany, a pokud vám bude přát počasí, nebudete litovat vynaloženého úsilí.

Návrat zpět můžete zvolit stejně nebo sjet pod Chlum na rozcestí a podle značky na rozcestníku se dostanete k Rolínkovým sochám. Odtud jeďte do Bořitova a dále na Jestřebí. Cestu po silnici (dlouhou rovinku) nemusíte absolvovat, hned za čističkou je nalevo malý mostek, který přejedete a přes pole cestičkou se dostanete na asfaltovou silnici vedoucí do Jestřebí. Odtud už to znáte.