Město totiž vyřešilo dlouhodobé problémy. Nikoliv však s penězi, ale s vlastnictvím pozemků.
Plánovaná trasa cyklostezky, která spojí severní a jižní část města, zasahuje totiž i do pozemků obchodního domu Billa. „Pozemky si od Billy vypůjčíme. Budeme se o ně starat, a proto můžeme dál pokračovat se stavbě cyklostezky,“ řekl potěšeně starosta Blanska Lubomír Toufar.
Starosta doplnil, že domluva s vedením Billy byla zpočátku těžká. „Nejprve ty pozemky nechtěli prodat. Nakonec přišli s nabídkou, ale nasadili si tak obrovskou cenu, že by se stezka dost prodražila,“ zdůraznil Toufar.
Blansko však potřebovalo minimálně souhlas Billy se stavbou, i když cyklostezka povede jen na malém prostoru jejího pozemku. Na stavební povolení totiž potřebuje souhlas všech majitelů.
Se stavebním povolením pak bude vedení města žádat o dotaci na stavbu cyklostezky. Spojení historického centra Blanska a autobusového nádraží v délce asi dvou kilometrů totiž bude stát asi pět miliónů.
Doteď město za budování tras pro cyklisty zaplatilo asi dvanáct miliónů. Cyklisté mohou bezpečně jezdit hlavně v severní části Blanska kolem sportovního ostrova Ludvíka Daňka. Spojnice kolem Svitavy jim v budoucnu umožní vydat se na jih města a odtud pak na projížďku třeba do Moravského krasu.