Chvíle napětí prožívá Pavel Beran, který se vydá na kole z Blanska směrem na Adamov či Brno. Nevyhne se totiž rušné silnici, kde auta sviští vysokou rychlostí. „Mezi Blanskem a novohradským tunelem se auta často předjíždí. Někteří řidiči neodhadnou vzdálenost a cyklista pak musí najet až ke svodidlům. Motorkáři tam kolikrát předjíždějí auto v zatáčkách, přitom další vůz se řítí v protisměru. To pak člověk trne, co bude dál,“ vyjmenoval nástrahy na této trase Beran a upozornil, že zvlášť obtížný je přejezd ze silnice na lesní cestu pod Novým hradem. Právě tudy cyklostezka vede.

Adrenalin stoupá občas v těle i řidiči Miloši Palatkovi. Ten cestuje autem z Blanska do Brna často. „Jde o silnici se spoustou zatáček. Někdy se v ní znenadání vynoří cyklista. Je to nebezpečný úsek,“ míní Palatka.

Větší bezpečí si od této silnice slibují v budoucnu blanenští radní i lidé z krajského úřadu. Chtějí totiž, aby cyklisté zmizeli ze silnice. „Plánujeme vést z Blanska tři metry široký pás po levé straně silnice až k novohradskému tunelu. Jedná se o trasu dlouhou pět kilometrů. Tento prostor by měl být i vyvýšený nad vozovku,“ prozradil vedoucí blanenského odboru investic a územního rozvoje Marek Štefan.

Původní plán počítal se třemi mosty. Taková stavba by ale byla příliš nákladná. Nyní odborníci diskutují, zda cyklisté přejedou z pravé strany vozovky nalevo u křižovatky pod Klepačovem či je nechat projet kolem Klamovy huti a převést u brodu pod železnicí.

Jak vysokou sumu si cyklotrasa vyžádá, není dosud jasné. „Doufáme, že při stavbě nenarazíme na vlhké podloží, jak tomu bylo u cyklostezky v Blansku, kde jsme museli sanovat. Další komplikací při stavbě může být skála, která se na levé straně silnice nachází,“ dodal Štefan. Podle něj chtějí Blanenští zažádat o dotace krajský úřad.

Podle mluvčího krajského úřadu Jiří Klementa jednání letos odstartovala. „Úsek pod Novým hradem do Blanska leží na páteřním mezinárodním koridoru Brno – Blansko – Sloup – Suchý. Ten je známý jako Jantarová stezka. Trasa u Blanska je skutečně složitá, zaměřujeme se na přípravu projektu pro územní řízení,“ přiblížil Klement s tím, že krajští zastupitelé jsou pro rozvoj cyklistické sítě, aniž by se dotkla motorové dopravy.

Podle náruživého jezdce Berana je potřeba také cyklostezka mezi Jestřebím a Černou Horou. Dále pak mezi Ráječkem a Rájcí. „Tam je silnice nepřehledná a často tudy chodí lidé pěšky z práce. Hodně cyklistů míří i do Boskovic, a to zejména o víkendu,“ řekl Beran.