Nyní na kraj došla z Blanenska další stížnost k této trase S21 a nedávno navrženým jízdních řádům. A zároveň žádost o jejich úpravu. „Po celé roky jsme byli s vlakovým spojením z Boskovic do okolních vesnic a měst velmi spokojení. Proto se nám tato stížnost píše velmi těžce. Zrušené vlakové spoje jsou částečně nahrazeny linkovými autobusy. Ty ale jedou delší dobu, nejsou tak prostorné a pro někoho ne úplně komfortní,“ stojí v dopise od cestujících adresovaném krajským úředníkům.

Místním vadí, že chybí pravidelný hodinový takt a navazující spoje na Blansko a Letovice. Ne všichni cestující totiž jezdí rychlíky. „Spousta lidí pracuje, studuje nebo si chce zajet na výlet i do menších měst a vesnic. Při pohledu na jízdní řád si tyto cesty rozmyslí, popřípadě stráví na cestě dvě hodiny místo třiceti minut,“ upozorňují místní.

Starostkou Boskovic bude Jana Syrovátková (Změna 22). Druhým neuvolněným místostarostou Radek Šamšula za Piráty (na snímku vlevo) a prvním uvolněným místostarostou pak Lukáš Holík (Naše Boskovice). Na fotografii těsně po nedělním podpisu koaliční smlouvy.
Převrat v Boskovicích. Mají komplet nové vedení, starostkou bude Syrovátková

Podle Květoslava Havlíka ze společnosti Kordis, která v kraji koordinuje integrovanou dopravu, se s navrženými řády počítá. Případné změny jsou otázkou diskuze, ale u této konkrétní trasy už zřejmě nebude moc o čem diskutovat. „Nadbytečná vlaková spojení na lince S21 nahradily odpovídajícím způsobem autobusy. Ke každému vlaku, který přijede do Skalice je autobus do Boskovic i opačným směrem,“ uvedl Havlík.

Čtyřicet minut

Z pohledu starostů obcí v této části Blanenska však kraj tímto opatřením cestující přesouvá na stávající autobusovou linku 251. „Ta je však u některých spojů přetížena. Cesta z Velkých Opatovic do Boskovic trvá asi čtyřicet minut oproti zrušenému železničnímu spoji, který jel přibližně pětadvacet minut,“ vyjádřila se již dříve k dané situaci starostka Velkých Opatovic Kateřina Gerbrichová.

Tvrdí, že úředníci s nimi změny v Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje s předstihem neprojednávají. Obcím chybí také podklady o obsazenosti spojů. Krajská mluvčí Alena Knotková Deníku Rovnost na to v reakci napsala, že změny ze zástupci obcí projednávali. Za rušením spojů na trati mezi Boskovicemi a Velkými Opatovicemi je podle mluvčí velmi nízký počet cestujících ve vlacích. „V průměru tam jezdilo ani ne deset lidí na vlak v nejsilnějším úseku trasy. V úseku Skalice nad Svitavou – Boskovice byla důvodem rušení spojů vedle ekonomiky i stabilita jízdního řádu. Na autobusové lince 272 mezi Letovicemi a Velkými Opatovicemi pak došlo na zrušení večerního páru spojů, který byl prakticky nevyužívaný. Měsíčně přepravil asi čtyřicet cestujících. V současnosti není možné takové spoje financovat,“ vysvětlila Knotková.

Ke zmíněné autobusové lince číslo 251 poznamenala, že je sice pomalejší, na druhou stranu však obslouží centra obcí s podstatně více zastávkami.