Brněnský drak bude z Brna vyjíždět ráno ve 4 hodiny a 41 minut, v Praze bude před půl osmou. Expres budou moct lidé z Blanenska využít i večer. Zatímco dosud vlak z České Třebové až do Brna pouze projíždí, nově bude mít zastávky opět na všech třech důležitých nádražích na Blanensku. Z Prahy vyjede ve 20 hodin 39 minut, v Brně bude po jedenácté večer.

Zastávky na Blanensku si vymohli starostové Letovic, Blanska a Boskovic. „Vadilo jim, že poslední spojení z Prahy a větší části Čech jede příliš brzy, pak sice vlaky jedou, ale města na trati na Blanensku neobslouží. Dalším důvodem byl požadavek na zrychlení spojení z Blanenska do Prahy. Alespoň v případě prvního ranního a posledního večerního spojení se tímto vyhoví,“ uvedl ředitel Krajského úřadu Jihomoravského kraje Jiří Crha.

Starosta Letovic Radek Procházka je spokojen. „Je to úspěch. Chtěli jsme, aby poslední vlak z Prahy jezdil později než dosud. Velkou výhodou je také přímý ranní spoj,“ uvedl starosta. Podle něj před několika lety Brněnský drak v Letovicích zastavoval, ale pak tam byla zastávka zrušena. „Někteří lidé proto kvůli tomu jezdí do Prahy radši autem nebo autobusem, aby nemuseli přestupovat. Věřím, že teď se zase vrátí k cestování vlakem,“ dodal Procházka.

Starostka Blanska Jaroslava Králová si myslí, že nový spoj budou lidé využívat hlavně v pondělí a v pátek. „Zrovna toto pondělí jsem jela vlakem do Prahy a musela jsem vzít zavděk spoji, které jsou zatím k dispozici. Lidí na Prahu jelo dost. Nyní bude cestování z Blanenska samozřejmě příjemnější,“ sdělila.

Z nových zastávek má radost Jan Královec z Letovic, který studuje v Praze. „Jsem opravdu rád. Ten večerní spoj budu určitě využívat. Dosud je to tak, že poslední vlak jede z Prahy v šest večer, což je dost brzy, a navíc musím přestupovat v České Třebové. Jezdím z Prahy většinou v pátek večer, takže se to bude hodit,“ řekl.

Dálkové spoje u Českých drah objednává ministerstvo dopravy, o zastávkách rozhoduje Správa dopravní a železniční cesty (SŽDC). „Pokud pro zvýšení rentability železniční osobní dopravy a dopravní obslužnosti daného regionu vznikne mezi objednatelem a dopravcem smlouva akceptující tento požadavek, Správa dopravní a železniční cesty jej samozřejmě zapracuje do železničního jízdního řádu. Pokud je to technicky možné, což v tomto případě bylo, vyjde dopravcům vstříc,“ uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla. „Požadavek obcí jsme podpořili. I když vzhledem k tomu, že se jedná o expres, nelze v něm použít jízdenky integrovaného dopravního systému,“ doplnil Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která provozuje Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje.