Sportovní halu ve městě postrádá například basketbalista a zároveň radní města Radek Mazáč. „Školní tělocvična nám stačí, ale není to ideální. Snem každého sportovce je hrát v hale, kde je i slušné zázemí, šatny, hlediště,“ řekl Mazáč.

Stavba zbrusu nové sportovní haly v ulici Slovákova. Nebo rekonstrukce historické budovy jízdárny v Hradní ulici, která v minulosti sloužila jako sportovní hala? Zatím dvě nejdiskutovanější varianty. Radní Boskovic se po porovnání těchto dvou možností zatím přiklánějí ke stavbě nové sportovní haly. „Nová hala v ulici Slovákova nám vychází jako lepší varianta, i když dražší. Zastupitelům proto navrhneme, aby jí dali přednost před rekonstrukcí jízdárny,“ řekl starosta Boskovic Jaroslav Dohnálek (ODS).

Na vyšší úrovni

Podle něj mluví pro novou halu zejména dostupnost lokality. Hala bude součástí školního areálu a mohou ji využívat i ostatní školy. Vybavení a rozměry haly také umožní pořádání sportovních soutěží na vyšší úrovni. „Rekonstrukce jízdárny a stavba nové haly vyjdou časově přibližně na stejno. Ovšem jízdárna je v evidenci chráněných kulturních památek a to může rekonstrukci zkomplikovat,“ dodal Dohnálek s tím, že na stavbu nové haly v ulici Slovákova mají Boskovičtí již z minulosti platné územní rozhodnutí i stavební povolení. Klíčovou otázkou tak zůstává, zda dá zastupitelstvo nové hale zelenou a hlavně jestli sežene na její stavbu peníze.

Náklady na stavbu sportovní haly odhadují radní v současnosti na zhruba čtyřiapadesát milionů korun. Koupi jízdárny a její následnou kompletní rekonstrukci vyhodnotili na více než čtyřicet milionů. „Tyto částky jsou zatím jen hrubé odhady. Část nákladů na stavbu haly bychom mohli pokrýt z prodeje městských bytů a část si vzít úvěr. Je ale zatím předčasné o tom všem spekulovat před jednáním zastupitelstva,“ zdůraznil Dohnálek.

Opoziční boskovický zastupitel Vladimír Farský (KSČM) si myslí, že by nebylo dobré město kvůli případné stavbě nové haly zadlužit. „Obecně je lepší investovat do nového, než do starého. Pokud mě vedení města přesvědčí, že jsme schopni náklady na novou sportovní halu rozumě pokrýt, jsem pro. Jinak se přikláním k variantě tři. Počkat a zatím se nepouštět do stavby haly ani do opravy jízdárny,“ dodal Farský.

Další miliony

Jednatel společnosti Pražská 5, Luděk Řehoř, která před časem koupila budovu jízdárny, tvrdí, že městu navrhl lepší nabídku. „Jízdárnu jsme městu nabídli za sedm milionů. Za další milion dva se dala částečně opravit. Basket, volejbal a malý florbal se tam mohly v pohodě hrát. Samozřejmě by město muselo do následných oprav jízdárny investovat další miliony, ale pořád to vychází levněji než stavba na zelené louce. Odkup jízdárny, její rekonstrukci i s hledištěm jsme spočítali na pětadvacet milionů,“ dodal Řehoř s tím, že má zásadní výhrady k místu, kde radní uvažují o stavbě nové haly.

Záměr postavit sportovní halu právě v ulici Slovákova se před lety nelíbil také více než stovce lidí, kteří sepsali petici. „Když už město zamítne opravu jízdárny, proč halu nepostaví v ulici Dukelská? Co se týká parkování, je to mnohem lepší lokalita. Navíc mimo větší bytovou zástavbu, než je tomu na Slovákově,“ uzavřel Řehoř.

Starosta Boskovic proti tomuto návrhu oponuje tím, že město nemá pro stavbu haly v ulici Dukelská vlastní pozemky. „Museli bychom je koupit. A za jakou cenu? Parkování je na Slovákově srovnatelné. V projektu se počítá s šestnácti parkovacími místy a dalších třináct se dá postavit opodál u hřiště základní školy,“ řekl Dohnálek. Jako největší nevýhodu případné stavby nové haly v ulici Dukelská však vidí to, že je daleko od místních škol.