V současnosti dokončují studii proveditelnosti. „Stavět bychom mohli v roce 2018. Předpokládáme, že ministerstvo dopravy schválí studii do konce prvního pololetí tohoto roku. Pak bude následovat příprava projektu. Územní rozhodnutí bychom chtěli mít do roku 2016, samotný stavební projekt v roce 2017. A poté můžeme začít stavět," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Studie podle něj odpoví i na to, jak přesně bude stavba zasazena do území. „Například co si počít s nynějším kouskem trati do Boskovic, který by zůstal v podstatě nevyužitý, jak by lidé využívali zastávku ve Lhotě Rapotině, jestli povedou přes celou trať elektrifikované koleje a podobně," nastínil Illiaš.

Za jednu miliardu

Podle mluvčí Jihomoravského kraje Denisy Kapitančikové stavbu dříve brzdil stát, který je zároveň investorem. „Nechtěl uvolnit peníze v původně plánovaném období 2007 až 2013. Kraj stavbu podporuje, protože umožní efektivněji vynakládat finanční prostředky na zajištění dopravní obslužnosti," vysvětlila Kapitančiková.

Nová, asi dvoukilometrová trať přijde podle předběžných odhadů na jednu miliardu korun. Železniční inženýři uvažují i o zastávce ve Lhotě Rapotině. Prozatím musejí její obyvatelé chodit na vlak buď pěšky do Skalice nad Svitavou, nebo jet autobusem do Doubravice nad Svitavou.

Na přímé vlakové spojení z Boskovic do Brna se těší například Monika Novotná. „Přestupování mě nebaví. Pak se ještě v Brně musím trmácet v hromadné dopravě a jsem z toho unavená. Čím méně budu přesedat, tím lépe," uvedla mladá žena z Boskovic.