Právě jízdárnu nabídla městu nedávno společnost Pražská 5, jenž jízdárnu vlastní. S tím, že po rekonstrukci se v ní dá sportovat. „Odsouhlasili jsme, že pokud chceme ve městě sportovní halu, tak postavíme novou. S využitím jízdárny jako sportovní haly v tuto chvíli nepočítáme,“ řekl starosta Boskovic Jaroslav Dohnálek (ODS).

Na stavbu nové haly v ulici Slovákova mají Boskovičtí již z minulosti platné územní rozhodnutí i stavební povolení. V hrubých odhadech se hovořilo, že nová sportovní hala bude stát přes padesát milionů korun. Proti variantě nové sportovní haly se na pondělním zasedání postavili opoziční zastupitelé ČSSD. Pavel Grenar na začátku jednání navrhoval bod projednání otázky sportovní haly vyškrtnou z programu. „Materiály ohledně sportovní haly jsme dostali pozdě. Navíc nemáme přesné informace o zadlužení města, o plánovaných investicích města v příštích letech do nemocnice, koupaliště, fotbalového stadionu. Proč tuto záležitost neprojednat až v momentě, kdy budeme mít všechny důležité informace,“ dodal Grenar. Návrh na vyškrtnutí tohoto bodu programu z jednání zastupitelstva ale neprošel. Samotnému hlasování předcházela dlouhá diskuze mezi zastupiteli i Boskovickými. Koordinátora fotbalového klubu Jiřího Vorlického zajímalo, zda v případě, že se hala nepostaví, budou mít boskovičtí sportovci jinou možnost než cvičení v tělocvičnách. Jako je to dosud. Třeba ve zmíněné jízdárně. „Panu Řehořovi nikdo přece nebrání, aby jízdárnu opravil a pronajímal,“ okomentoval tento dotaz starosta Dohnálek.

Záměr stavby nové haly nakonec zastupitelé odsouhlasili. Odkup, rekonstrukce jízdárny a její využití jako sportoviště v režii města tak padly. Podle Dohnálka nyní na základě projektové dokumentace doladí radní nejschůdnější podobu haly a postupně přesněji vyčíslí náklady. Na tom chtějí radní začít pracovat již po novém roce. „Musíme vybrat takové řešení, na které bude mít. Každý další krok v otázce nové sportovní haly musí ovšem odsouhlasit zastupitelstvo. Rozhodně to není tak, že už dělníci brousí krumpáče a začínáme stavět halu,“ dodal Dohnálek a pokračoval. „V momentě kdy budeme mít v ruce aktuální náklady na výstavbu haly, budeme vědět jak jsme na to s příjmy do městské pokladny, tak se můžeme bavit o samotné stavbě, termínech a financování nové haly. V rozpočtu by nám mělo příští rok zbýt zhruba dvacet milionů korun. Jestli to tak bude a jestli všechny tyto peníze použijeme na stavbu haly, je těžké odhadovat,“ upřesnil boskovický starosta s tím, že na část nákladů si město bude muset zřejmě vzít úvěr. Kolik zatím zůstává otázkou.

Jednatel společnosti Pražská 5, Luděk Řehoř, tvrdí, že městu nabídl zajímavé řešení, jak třeba i na přechodnou dobu vyřešit absenci sportovní haly ve městě. „Souhlasím s tím, že město potřebuje do budoucna větší halu. Ale jízdárna se mohla za zhruba milion opravit a sportovat se v ní dalo. Odkup jízdárny, kompletní rekonstrukce i s novým hledištěm by stály zhruba pětadvacet milionů. Doufám, že mi vedení města alespoň odpoví písemně, že o naši nabídku nemá zájem,“ řekl Řehoř. Myšlenky na částečnou rekonstrukci jízdárny z vlastních zdrojů a její komerční pronájem se však nevzdává. „Do konce ledna si necháme zpracovat studie a kalkulace, kolik přesně nás rekonstrukce a její provoz budou stát. Oslovíme kluby, zda budou mít o pronájem zájem a uvidíme. Třeba město za časem zjistí, že na novou halu nemá a jízdárna bude ještě dobrá,“ dodal Řehoř s tím, že druhou možností je prodej jízdárny jinému zájemci.