Kdy ji začnou dělníci stavět, zatím není jasné. „Jsme zatím na začátku. Připravujeme podklady pro projekt. Mapujeme terén a vybíráme trasu, kudy má stezka vést. Pracujeme i s variantou, že by byla po obou stranách silnice. Kdy se začne stavět, není jasné. Klíčové je, jestli na stezku seženeme dotace," uvedl vedoucí blanenského odboru investic a územního rozvoje Marek Štefan.

Dodal, že zmíněný úsek je v sezoně hlavní trasou, kudy míří turisté ke Skalnímu mlýnu, lanovce na Macochu a Punkevním jeskyním. „Jezdí tudy i dost lidí na kolech a spousta aut. Cílem cyklostezky je přesměrovat cyklisty na bezpečnější cestu a zároveň ji ještě více pro ně zatraktivnit," dodal Štefan.

Před časem si Blanenští nechali udělat studii na stavbu cyklostezky z Blanska kolem řeky Svitavy po Kateřinský most. Ta počítala se zhruba čtyřkilometrovou asfaltovou cestou, opěrnými zdmi a mosty. Začínala by u ředitelství ČKD Blansko Holding a pak vedla po pravé straně silnice ve směru na Šebrov. U křižovatky na Olomučany by vedla po břehu řeky pod mostem na lesní cestu.

Projekt za více než sto milionů je zatím u ledu. „Je to příliš nákladné, takže se od toho zatím ustoupilo. Nyní se zpracovávají podklady pro stezku ve směru na Lažánky," řekl nedávno Blanenskému deníku Rovnost blanenský starosta Ivo Polák.

Přímo v Blansku se mají dělníci letos pustit do stavby dalšího dílu cyklostezky kolem řeky Svitavy. V úseku od zimního stadionu k tenisovým kurtům. Příští rok pak chtějí pokračovat od zimního stadionu kolem náhonu k baseballovému hřišti na Sportovním ostrově.