A možná jich v budoucnu opravdu přibude. Vedení Blanska totiž nedávno zaslalo jihomoravskému dopravnímu odboru připomínky k návrhu vlakových jízdních řádů, které mají platit od prosince.

Podle blanenského místostarosty Františka Hasoně se týkají zejména mezinárodních vlaků a rychlíků na trase Praha-Vídeň a Praha-Budapešť. „Blansko je nejlidnatější sídlo na trase mezi Pardubicemi a Brnem. Denně tudy projíždí několik mezinárodních vlaků a rychlíků, přímých spojů, které ráno jedou třeba do Vídně nebo do Budapešti a pozdě večer zase zpět. Podobné je to s přímým spojením na Prahu. V Blansku však tyto vlaky nezastavují a cestujícím nezbývá než komplikovaně cestovat s přestupy v Brně. To bychom rádi změnili,“ uvedl Hasoň.

Připomínky blanenské radnice se týkají šesti mezinárodních rychlíků Vindobona, které spojují Prahu a Vídeň. Čtyř mezinárodních vlaků EC Metropolitan na trase Praha-Budapešť, rychlíku IC Metropol, který odjíždí před desátou hodinou večerní z Prahy, a dvou spojů Regiojet. Ty by posílily přímé vlakové spojení Blanska s Prahou a Bratislavou.

Vlakové nádraží ve Strážnici.
Proměna železničních nádraží na jižní Moravě: nové záchody i vyhnaní bezdomovci