Instalace začne v červenci a potrvá do poloviny srpna. Blanenští původně jednali o tom, že zastaralé dráhy rekonstruují. Kuželně totiž v dohledné době skončí výjimka, bez níž nemůže hostit národní a mezinárodní soutěže. „Aby dráhy splňovaly všechna nezbytná kritéria, stály by práce zhruba půldruhého milionu korun. A šlo by především o povrchové vylepšení, na které bychom se nemohli spolehnout do budoucna," popsal blanenský místostarosta Jiří Crha.

Nakonec za dráhy zaplatí jednou tolik. „Půjde o necelé tři miliony korun. Využijeme nabídku na odkoupení špičkových drah, na kterých se mimochodem nedávno odehrálo mistrovství světa v kuželkách v Brně. Za jednu dráhu ušetříme oproti její původní ceně dvacet procent. Troufám si tvrdit, že po jejich instalaci bude v Blansku jedna z nejlepších kuželen v Evropě," řekl Crha.

O něco vyšší dráhy

Na pracích se budou podílet zástupci Služeb Blansko i kuželkáři samotní. „Využijeme stávajících konstrukcí. Dráhy rozbíjet nebudeme, ale ve výšce přibližně pěti centimetrů na ně ty nové položíme. Změnami projde také areál. Boční stěny a strop zůstanou stejné, ale na zadní stěně přibudou nové elektronické prvky. Celkově se dá říct, že obnova čeká kromě drah hlavně technické zázemí kuželny," popsal jednatel Služeb Blansko Radek Snopek.

Nutnost vylepšení si uvědomuje také správce kuželny Jan Šmerda. „Všech šest drah je ve špatném stavu a jejich údržba je čím dál složitější. V minulosti jsme se pokoušeli jejich povrch renovovat, naposledy před šesti lety. Ale jednalo se pouze o provizorní řešení," uvědomuje si.

Kuželna bude po dobu prací zájemcům o hru nepřístupná. „Jedná se o minimální komplikaci. Soutěže už skončily a lidé přes léto dávají přednost jiným sportům," podotkl Snopek.

Předseda blanenského kuželkářského klubu Petr Havíř s ním souhlasí. „Soutěže začnou v září a do té doby bude všechno hotové. Jinak by to ani nešlo, protože podle pravidel musíme celý rok hrát domácí zápasy na stejných drahách. Nejspíš stihneme i začátek tréninkové sezóny v polovině srpna," předpokládá.

Rozhodnutí dráhy koupit, a ne opravovat staré, kvituje. „Je to ideální řešení. Nové dráhy budou lákadlem, takže velká část peněz se postupně vrátí. Následujících patnáct až dvacet let se navíc obejdou bez oprav, postačí základní údržba," připomněl Havíř.

Vedení Blanska navíc počítá s nákupem nové kotelny, která bude vytápět halu ČKD a také kuželnu. „Chceme, aby i ona stála na svém místě do začátku září. Zaplatíme za ni asi šest set padesát tisíc korun. Na ni by ideálně mělo navázat zateplení celého objektu. To bude podle všeho stát kolem jedenácti milionů korun, ale minimálně polovinu se pokusíme zaplatit díky dotaci," dodal Crha.