Křtem společného kalendáře akcí pro letošní rok zahájila včera svou prezentaci na veletrhu cestovního ruchu Regiontour v Brně destinace Moravský kras a okolí. Zástupci měst, obcí a různých turistických atrakcí se až do neděle budou na brněnském výstavišti snažit ukázat to nejzajímavější a nejlepší z Blanenska.


Na devadesáti čtverečních metrech v pavilonu V již potřetí společně vystavuje Blanensko, Boskovicko a Pivovar Černá Hora. Stánek má novou jednotnou grafiku prezentačních panelů. „Expozice je letos o něco větší. Přibylo vystavovatelů, jako města Letovice a Adamov. Nové jsou vitríny, kde Blansko představuje uměleckou litinu, a keltská usedlost Isarno u Letovic zase svoje věci,“ řekl vedoucí kanceláře tajemníka blanenské radnice Jiří Kučera, který se na veletrhu proměnil v postavu Karla Eusebia z Lichtenštejna. Jméno této historické osobnosti nese likér, který začal vyrábět pivovar. „V sedmnáctém století to byla významná postava, která se zasadila o rozvoj průmyslu a hospodářství tohoto regionu,“ uvedl Kučera.


Letos poprvé se k prezentaci připojila i města Letovice a Adamov. Mikroregion Letovicko měl v minulých letech samostatný stánek. „Jsem rád, že vystavujeme dohromady s lidmi, se kterými se známe a potkáváme. Je to pro nás samozřejmě i levnější. Ukazujeme tady například keltskou usedlost Isarno, poprvé na veletrhu také zámek Letovice, který jeho majitel postupně opravuje,“ uvedl starosta Letovic Radek Procházka.


Společnou prezentaci si všichni pochvalují. „Osvědčilo se to. Region je takto rozhodně viditelnější. Podle zájmu v informačních kancelářích se nám zdá, že turistů rok od roku přibývá,“ míní Jiří Kučera. „Jsem rád, že region vystavuje společně, jsme jedni z mála, kteří se umí takto domluvit. Turista totiž většinou nepřijíždí do jednoho města, na jednu památku, ale spíš do celé oblasti, a záleží, co mu ten region dokáže nabídnout,“ doplnil jej starosta Boskovic Jaroslav Dohnálek. Hubert Adámek z černohorského pivovaru si myslí, že společný stánek nabízí rok od roku bohatější nabídku atrakcí pro turisty. „Pivovar je jakýmsi pojítkem mezi Boskovickem a Blanenskem,“ dodal.

V samostatném stánku se tak z Blanenska představovala pouze Místní akční skupina Moravský kras. „Chtěli jsme dát větší prostor výrobcům, kteří jsou držiteli značky Moravský kras regionální produkt. Je to pilotní projekt, který jsme chtěli více propagovat. Určitě se nebráníme spolupráci s Blanenskem, ale letos jsme se rozhodli takto,“ vysvětlil předseda místní akční skupiny Miloslav Novotný.