K poklepání základního kamene strategické dopravní stavby došlo 12. července 2021. O rok později už speciální technika vysouvala tisícitunový kolos nad řeku Svitavu. Ten byl na svém místě usazený v závěru letošního srpna. „Zajímavostí tohoto mostu je nejen jeho polohové umístění, ale také fakt, že řidiči na něm musí překonat stoupání i klesání 8,33 procent, což na mostech bývá méně obvyklé,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.
K otevření mostu došlo se zpožděním několika týdnů až 19. prosince. O den později po něm začaly jezdit i autobusy. „Jedná se o novou autobusovou linku městské hromadné dopravy číslo 224. „Pojede na trase Blansko, autobusové nádraží, ulice Komenského, Brněnská, Olešná, Hořice a zpět. Nová linka doplní stávající linku číslo 152, která nově spojí Blansko s Kuřimí přímo přes Šebrov,“ informovali na webu města Blanenští.
Silniční most ještě není zcela hotový a je na něm omezená rychlost na třicet kilometrů v hodině. Původní rozpočet počítal s částkou necelých 225 milionů korun bez daně. Ve finále to bude víc. O kolik, zatím není jasné. Náklady z velké části pokryla dotace ze Státního fond dopravní infrastruktury a Jihomoravský kraj. Město Blansko přispělo na stavbu a výkupy pozemků více než třicet milionů korun.