„Mezi Brnem a Adamovem se budují ocelové mosty přes řeku Svitavu a silnici II/374. Ocelový most číslo sedm je v současné době už osazený, u ocelového mostu číslo osm k tomu dojde v nejbližších týdnech,“ informovala mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Na zmíněném úseku dělníci pokračují také s úpravou skalních svahů v blízkosti trati, kvůli bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy. V plném proudu je výstavba a rekonstrukce mostů, propustků a zdí. Zároveň na tunelech na trase mezi Brnem a Blanskem pokračují ražební, injektážní a izolační práce.
„Rekonstrukce postupuje opravdu rychle. Teď jsem tam byl fotit po čtrnáctidenní pauze a za dva týdny se s prací dost pokročilo,“ řekl Deníku Rovnost Martin Bezdíček, který rekonstrukci známé trati dlouhodobě mapuje a redakci poskytuje unikátní záběry.
V železniční zastávce Babice nad Svitavou je nové nástupiště a pokračují práce na podchodu a stávající nádražní budově. U odbočky Svitava se připravuje montáž nového technologického objektu z prefabrikovaných dílů. Tento týden dojde k jeho montáži.
„Ve stanici Adamov pokračuje výstavba nového technologické budovy, pokládka kabelovodu a výstavba opěrných a protihlukových zdí. Zároveň se opravuje stávající nádražní budova. Pracuje se také na výrobě ocelové konstrukce lávky pro pěší a technologické lávky, které se budou v následujících měsících osazovat. Aktuálně se proto budují konstrukce schodišť a základů k těmto lávkám,“ popsala postup prací Friebová.
Mezi Brnem a Blanskem jezdí od prosince loňského roku místo vlaků autobusy. Na trať se vrátí opět až začátkem letošního prosince. Oprava trati přijde zhruba na šest miliard korun. Další desítky milionů pak spolkne výstavba nového podchodu ve stanici Blansko město a oprava mostu v blanenské Dolní Lhotě. „U výstavba podchodu v zastávce Blansko město se aktuálně překládají inženýrské sítě a dělá pažení stěn pro budoucí podchod,“ doplnila mluvčí Správy železnic.