Výběrového řízení na výstavbu nových zastávek se zúčastnily tři firmy. „Nakonec jsme jako nejvýhodnější shledali nabídku jedné společnosti z Brna. Její zaměstnanci začali stavět začátkem října a zastávky oficiálně dokončili minulý pátek," uvedl blanenský starosta Lubomír Toufar.

S cenou jsou radní spokojení, a to i přes drobné komplikace, které se při pracích objevily. „Výslednou cenu se nám nakonec podařilo snížit oproti původním předpokladům asi o půl milionu korun. Takže celkově zastávky přišly na půldruhého milionu korun," vypočítal starosta.

Lidé si na změnu za celý rok nezvykli. „Rozhodně jim stará zastávka chyběla. Neustále se nás chodili ptát, když už situaci konečně vyřešíme. Nikomu se nechtělo zbytečně chodit na autobus minimálně o deset minut déle," přiznal Toufar.

Město podle jeho slov nemohlo začít stavět okamžitě. „Vím, že lidé si to přáli, ale museli jsme nejprve vyjednat majetková řízení a nezbytné stavební povolení. Bez nich jsme stavět nemohli," vysvětlil blanenský starosta.

Prioritou bylo, aby se všechno stihlo dokončit ještě v letošním roce. „V opačném případě bychom totiž kvůli práci plynařů museli čekat minimálně do jara, na konec topné sezony," řekl Toufar.

Za zrušením původních zastávek stálo rozhodnutí firmy Metra. „Vypověděli nám nájemní smlouvu a chtěli lokalitu prodat městu. To však na jejich podmínky nepřistoupilo. Proto se zastávky musely přesunout a pro některé lidi to bylo dost daleko," prohlásil tehdy Richard Maňousek ze společnosti ČAD, která provozuje autobusovou dopravu.