Podobný zážitek si ze své čtvrteční jízdy odnesla i Monika Malíková. I ona na koleje najela ve směru od Brna. „Jezdím tudy poměrně často, ale letos jsem na kole poprvé. Před kolejemi jsem si přibrzdila, jela jsem pomalu a ještě jsem si raději najela ke kraji. Přesto to ale nestačilo," řekla Malíková.

Železniční přejezd je totiž nyní v rekonstrukci. „Vlečka se nepoužívala, takže koleje byly řadu let zalité asfaltem. My je teď zase uvádíme do provozu. Asfalt jsme proto museli vyfrézovat," řekl Jiří Dobiáš ze společnosti Hroší stavby, která přejezd opravuje.

Podle Vladimíra Bílého z Adamova jsou ale koleje vlečky v tomto stavu značně nebezpečné. „Znám spoustu lidí, kteří se tam na kole vybourali. Je totiž velmi šikmo a kolem kolejí jsou hluboké rýhy. Na koleje tak musí cyklisté najíždět kolmo, jinak se vybourají. Problém taky je, že si místní cyklisté už zvykli, že je přejezd zalitý asfaltem. Rýhy tam proto nečekají. Navíc zpočátku po jeho vyfrézování nebylo před přejezdem ani žádné označení, že je v rekonstrukci. Upozorňoval jsem na to vedení města," řekl Bílý.

Nyní už před železniční vlečkou varovná značka stojí. „Silnice ani vlečka městu nepatří. Začali jsme proto zjišťovat, kdo je povinen vlečku zabezpečit. Obrátili jsme se proto na provozovatele vlečky i na Správu a údržbu silnic a další instituce, aby sjednali nápravu. Varovná značka se tam objevila hned druhý den, co jsme na to upozornili," řekl starosta Adamova Roman Pilát.

Podle vedoucího blanenské oblasti Správy a údržby silnic Miloše Bažanta musí bezpečnost vlečky zajistit její provozovatel. Tím je společnost Expono. „Před přejezdem je značka. Ta upozorňuje, že přejezd je v rekonstrukci. Za to, že přes přejezd cyklisté přejíždějí, nemůžeme. Máme na úpravu vlečky všechna povolení. Toto není konečný stav. Máme na rekonstrukci vypracovaný projekt. Oprava potrvá ještě asi měsíc a půl," vysvětlil Libor Filásek ze společnosti Expono.

Značky před přejezdem si cyklistka Malíková všimla. „Právě kvůli ní jsem zpomalila. Kolo mi asi nejspíš zapadlo do rýhy a to jsem nečekala," popsala.

Podle Dobiáše bude po rekonstrukci rýha menší. „Bude tam klasický přejezd. Malá drážka kolem kolejnic tam ale bude muset být," řekl.