S hlavou položenou na kolejích čekal v sobotu v noci na projíždějící vlak dvaačtyřicetiletý muž u nádraží ve Skalici nad Svitavou. I když si ho strojvůdce všiml, zabrzdit rozjetou soupravu už nedokázal. V Jihomoravském kraji srazí vlaky ročně okolo padesáti lidí, Blanensko je této smutné statistiky nedílnou součástí.

„I když se případ ještě šetří, je více než pravděpodobné, že se jednalo o sebevraždu. Nebyla to nešťastná náhoda,“ je přesvědčený policejní mluvčí Miroslav Kovařík. Ke stejným závěrům došli i drážní inspektoři. „Ten muž se pohyboval ve výhybkách. Jeho smrt určitě není chyba železničářů. Neměl tam co dělat,“ sdělil mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera.

Podobných tragických případů se na Blanensku stalo za poslední dobu několik. Například před dvěma roky zabil projíždějící vlak tříletou holčičku u Spešova. Mnohdy za nehody můžou sami nepozorní cestující. „Už jednou jsem byla u toho, když na nádraží srazilo pendolino člověka. Před měsícem a půl jsem zase viděla, jak tam smývali krev,“ podělila se o své zkušenosti Pavlína Opatřilová z Rájce–Jestřebí.

Právě rájecké nádraží je častým místem tragických nehod. „Hodně lidí si tam stěžuje na úzké perony,“ řekl ředitel blanenské policie Martin Janíček. Pracovníci Drážní inspekce s tím však nesouhlasí. „To nádraží má standartní rozměry. Je to všechno o lidech a jejich chování,“ podotkl Kučera.

Problémy s neukázněností cestujících měli dříve také ve stanici Blansko–město. Ti totiž často sami nadzvedávali spuštěné závory. „Ty nové už nadzvednout nejdou. Navíc tam často konrolujeme a tohle místo snímá dokonce kamera,“ řekl Janíček.