Do Břeclavi za prací vlakem dojíždí Vít Formanka z nedalekých Starovic každý den. Nedávnou opravu nástupiště si pochvaluje, ještě více ho ale těší vidina nové výpravní budovy. „Zaslouží si to, už skoro připomínala katastrofální hlavní nádraží v Brně,“ poznamenal.

Na opravy nádraží v kraji letos Správa železniční dopravní cesty vyčlenila 115 milionů korun, z toho sedmdesát na břeclavské. „Cestující budou mít více prostoru a snadnější propojení nástupiště 1B, terminál autobusového nádraží a samotnou nádražní budovu,“ informovala za společnost Kateřina Šubová. Práce v Břeclavi budou hotové na konci léta příštího roku.

Nové nádražní budovy za dvacet milionů se v létě dočkají také cestující v Kuřimi na Brněnsku, kde dělníci navázali na předchozí rekonstrukci železniční stanice. „V současnosti je polovina budovy v provozu. Vždy u oprav je potřeba počítat s omezením, ale na druhou stranu lidé se těší a ocení to,“ sdělil kuřimský starosta Drago Sukalovský. Do dvou let chtějí u nádraží představitelé Kuřimi začít se stavbou parkoviště i úschovnu pro kola.

Opravy nádraží v kraji
Břeclav – 70 milionů, dokončení rekonstrukce příští rok v srpnu
Sokolnice-Telnice – 32,5 milionů, práce začnou letos na podzim
Hrušovany nad Jevišovkou – 24,7 milionů, práce začnou na začátku příštího roku
Kuřim – 20,5 milionů, dokončení rekonstrukce letos v létě
Mikulov na Moravě – 25 milionů, projektová příprava
Hrušovany u Brna – 21,6 milionů, projektová příprava

Přes třicet milionů putuje do nádražní budovy i v Sokolnicích-Telnici na Brněnsku. „Už dlouho tady stojí bez zásahu. Zkrášlení by ji určitě prospělo,“ uvedl místní Pavel Mifek.

Na novou výpravní budovu si lidé počkají v Hrušovanech nad Jevišovkou na Znojemsku. „Práce začnou pravděpodobně na začátku příštího roku,“ potvrdila Šubová.

Budova bude stát téměř pětadvacet milionů a těší se na ni například Lenka Gubíková. „Hrušovany bývaly významný železniční uzel a nádraží už dlouho nebylo v nejlepším stavu. Vlakem jezdí hodně studenti do Znojma,“ podotkla.

Na nové budovy se lidé mohou těšit také například v Moravských Bránicích či Nedvědici. Další větší investice se letos začnou projektovat. Mezi nejvýznamnější patří rekonstrukce v Mikulově na Moravě nebo v Hrušovanech u Brna.

Opravy provoz příliš nezatěžuji. „Vlakové výluky jsou nyní drobnější. V létě jich bude víc,“ sdělil Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která koordinuje dopravu v kraji.