Jenže radní jsou nyní na rozcestí, kde mají rozhodnout kdy a v jakém rozsahu se město do rozšíření nejnavštěvovanější atrakce Hodonína pustí. „Rekonstrukce zoo má v nejbližších letech šanci. Předpokládám, že při přípravě rozpočtu na příští rok se rozsekne to, čemu dáme přednost,“ uvedl místostarosta Ladislav Ambrozek s tím, že ale musí počítat kvůli aktuální situaci se sníženými příjmy městské kasy. Navíc by novinky v zoo odčerpaly asi třetinu peněz z ročního investičního balíku.

Ambiciózní plán modernizace, která by začala už v závěru roku 2021, podle něj počítá i s tím, že část nákladů pokryjí zvyšující se výnosy ze vstupného. To bylo navíc loni rekordní ve třiačtyřicetileté historii zahrady. Přišlo téměř dvě stě tisíc lidí. „Do konce minulého týdne nás letos navštívilo už 137 tisíc hostů,“ sdělila včera mluvčí zoo Marie Blahová.

Ilustrační foto - volby
Jen pětice kandidátů si to rozdá na Veselsku o Senát. Je to nejméně v historii

První fáze přeměny na zoo třetího tisíciletí počítá z výstavbou šestice stavebních objektů. Ty mají regionálně přiblížit příchozím faunu Afriky, Jižní Ameriky i Austrálie. „Na to už máme stavební povolení,“ připomněl ředitel zoo Martin Krug, který je přesvědčený o nutnosti modernizace. Nejen kvůli zvýšení atraktivnosti, ale i vzhledem ke stavu řady budov a zvýšení standardů pro chov zvířat, což má vyžadovat i připravovaný zákon.

Řada místních i hostů by ale ráda vyřešila také problém, který se týká okolí zahrady. „Návštěvníci často parkují tam, kde nemají, navíc u silnice první třídy. Doufám, že se navíc podaří rozšířit obslužnost linek MHD sezonně i o zoo,“ dodala předsedkyně hodonínské komise pro životní prostředí Radana Stahalová.