„Zahájení stavby se plánuje na jaře tohoto roku," informoval v pondělí večer na Twitteru generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Vybrané stavební firmy společně podaly nejvýhodnější nabídku. Státní silničáři obdrželi dohromady tři návrhy.

Fotbalisté Zbrojovky (v červeném Jan Hladík) prohráli 1:2 na hřišti Bohemians 1905.
Fotbal v zimních podmínkách: boj s bahnem namáhá třísla, nedá se brzdit

Od loňského podzimu mají oba úseky, které dělníci postaví dohromady, stavební povolení. Kvůli komplikacím spojeným s pandemií koronaviru se stavba prodraží o zhruba dvě stě milionů korun.

„Nejprve musí zhotovitel u výjezdu z Husovického tunelu vybudovat provizorní komunikaci, po které odvede dopravu. Dalším klíčovým bodem prací bude zbudování lávky přes řeku Svitavu, která poslouží také k přemístění inženýrských sítí,“ přiblížila už dřív první fázi prací Trubelíková.

Od Husovického tunelu silnice povede po novém mostu přes Svitavu a část maloměřického seřazovacího nádraží až k Rokytově ulici, kde se v budoucnu napojí na tunel vedoucí pod sídlištěm Vinohrady. První auta se po hotové stavbě projedou v roce 2024.

Kvůli očekávaným dopravním komplikacím vybudují dělníci manipulační trať pro trolejbusy v Jedovnické a Bělohorské ulici. Představitelé města si od ní slibují, že po dobu výstavby částí okruhu zajistí obslužnost sídlišť na Vinohradech a v Líšni. Hotová má být ve druhém nebo třetím čtvrtletí letošního roku.