„Zahájení stavby se plánuje na jaře tohoto roku," informoval v pondělí večer na Twitteru generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Vybrané stavební firmy společně podaly nejvýhodnější nabídku. Státní silničáři obdrželi dohromady tři návrhy.

Od loňského podzimu mají oba úseky, které dělníci postaví dohromady, stavební povolení. Kvůli komplikacím spojeným s pandemií koronaviru se stavba prodraží o zhruba dvě stě milionů korun.

„Nejprve musí zhotovitel u výjezdu z Husovického tunelu vybudovat provizorní komunikaci, po které odvede dopravu. Dalším klíčovým bodem prací bude zbudování lávky přes řeku Svitavu, která poslouží také k přemístění inženýrských sítí,“ přiblížila už dřív první fázi prací Trubelíková.

Od Husovického tunelu silnice povede po novém mostu přes Svitavu a část maloměřického seřazovacího nádraží až k Rokytově ulici, kde se v budoucnu napojí na tunel vedoucí pod sídlištěm Vinohrady. První auta se po hotové stavbě projedou v roce 2024.

Kvůli očekávaným dopravním komplikacím vybudují dělníci manipulační trať pro trolejbusy v Jedovnické a Bělohorské ulici. Představitelé města si od ní slibují, že po dobu výstavby částí okruhu zajistí obslužnost sídlišť na Vinohradech a v Líšni. Hotová má být ve druhém nebo třetím čtvrtletí letošního roku.