Město se připojilo k žalobě, kterou na alternativní taxislužbu podala brněnská společnost Lido Taxi Radio. „Rozhodnutí se teď překládá do holandštiny, abychom jej mohli doručit žalované společnosti," uvedl náměstek primátora Matěj Hollan.

Společnost se proti rozhodnutí může do patnácti dnů odvolat, činnost na území Brna ale bude muset ukončit v řádu několika dnů.

Pro zvětšení klikněte na obrázek.

Pro zvětšení klikněte.Zdroj: DENÍK

Ilustrační foto.
Krátká životnost? Značky ničí hlavně opilci, nejvíc v Lidické a Přístavní ulici

Jak již dříve Brněnský deník Rovnost informoval, řidiči jezdící pro Uber vozili zákazníky bez taxikářské licence, stačil jim výpis z karty řidiče, živnostenský list a auto mladší deseti let. Společnost podle zástupců města porušuje i další předpisy. „Zákazník například nedostane žádný doklad o zaplacení, který by byl v České republice standardní," zmínil Vokřál.

Společnost Uber o problémech v Brně ví, ale vedení firmy zatím vydání rozsudku podrobněji komentovat nebude. „Čekáme na doručení rozsudku. Potřebujeme zjistit více informací, nicméně na základě toho, co v současné době víme, zvažujeme odvolání," oznámila mluvčí společnosti Miroslava Jozová.

Brněnským taxikářům se tak podařilo to, o co usilovali jejich pražští kolegové již delší dobu. O předběžném opatření na regulaci či zákaz nelegální taxislužby soud na území hlavního města nerozhodl, protože taxikáři podali žalobu až rok po zahájení činnosti této služby. „Opatření by proto neměla potřebný účinek. Brno bylo v tomto ohledu rychlejší," podotkl náměstek primátora Hollan.

Ilustrační foto.
Speed maraton: policie měří rychlost na šestnácti místech, vytipovali je Brňané

Někteří řidiči zákon obcházeli i vytvořením takzvané přidružené partnerské flotily, kdy jeden řidič se živnostenským oprávněním půjčil auto jinému, který již oprávnění neměl. Takto byl řidič bez oprávnění zaměstnaný často na plný úvazek. „Krajský soud proto před časem jedné konkrétní flotile v Brně zakázal činnost," připomněl Hollan.