Až stovkou se někteří řidiči řítí křižovatkou na silnici první třídy číslo 50 u Velešovic na Vyškovsku. Ačkoliv je tam povolená nejvýše sedmdesátka. Místní mají dlouhodobě problém se napojit na hlavní silnici při příjezdu z vedlejší od jejich obce. Zlepšení situace a zvýšení bezpečnosti má přinést úsekové měření, které začne fungovat na přelomu dubna a května. Velešovičtí dohled techniky nad provozem vítají. Někteří řidiči ale použití radaru kritizují s tím, že jde pouze o způsob, jak z kapes šoférů tahat peníze.

Argumentem pro kritický postoj je i pokračování omezení rychlosti ještě sto metrů za křižovatkou. Takovou vzdálenost ale auto při snížené rychlosti ujede snad za vteřinu, takže si šoféři s dupnutím na plyn a rozjetím se na běžnou devadesátku pouze malou chvíli počkají.

Kontrola techniky místním jistě pomůže. Zvlášť ve směru od Slavkova u Brna totiž svádí rovný úsek k rychlé jízdě. Poté, co řidiči vyjedou kopec, se mohou bezstarostně rozjet. A pak se před nimi objevuje křižovatka. V ní sice zpomalení na sedmdesátku je, ale nutí je k tomu maximálně značení, takže proč na tuto rychlost brzdit, když není vidět žádné nebezpečí? Z opačné strany je aspoň výhoda v tom, že po konci stoupání do kopce nedaleko před křížením se stihnou či už jsou rozjetí jen někteří, řidiči kamionů nikoliv.

Když to nejde po dobrém, musí to jít po zlém. V případě křižovatky u Velešovic tedy vynucením si dodržení předpisů pomocí úsekového měření. Když se tím zvýší bezpečnost odbočujících řidičů, jde o krok správným směrem. Kdo předpisy dodržuje, problém mít nebude.