Rosičtí si tímto způsobem zatím přišli na přibližně padesát milionů korun. „Řešíme teď ještě řidiče, kteří na výzvu k zaplacení nereagovali nebo zaplatit odmítli. Takových je u nás evidovaných ještě poměrně dost,“ vysvětlil starosta Rosic Jaroslav Světlík.

Část peněz hodlá radnice použít na postavení nového dopravního hřiště. „Zaplatit chceme i nové bezpečné přechody pro chodce a stavbu světelné křižovatky na silnici 23, což je v podstatě hlavní tah Rosicemi. Ten má v plánu Ředitelství silnic a dálnic opravovat příští rok,“ dodal starosta.

Noční vlci v Brně.
OBRAZEM: Ruští Noční vlci opět přijeli do Brna. Uctili padlé Rudoarmějce

O tom, kdy práce na projektech začnou, zatím nemají jasno ani v jednom z míst. „Zatím pořád řešíme vymáhání zbylých pokut,“ řekla starostka Šlapanic.

Podle obou obcí se úsekové měření vyplatilo. „Kromě peněz, které jsme z pokut získali, měly radary vliv i na řidiče, kteří se zklidnili. Rozhodně ubylo přestupků,“ řekl Světlík.

Účinek radarů si chválí i dopravní policisté. „Nejvíc nehod na zúžené silnici mají na svědomí řidiči, kteří nezvládnou rychlou jízdu a narazí do dočasných svodidel. Tím často zablokují provoz i na několik hodin. Úseková měření se nám na dálnici osvědčila a plánujeme je letos zavést i na dalších místech,“ podotkl ředitel dopravní policie České republiky Tomáš Lerch.

Podle starostů obou měst byla na pokutování řidičů nejnáročnější administrativa. „Měli jsme mnohem víc papírování. Nebylo to ale nic, s čím by si naši úředníci neporadili,“ podotkla Trněná ze Šlapanic.

Ilustrační foto.
Kolony na dálnici D1: řidičům pomůžou i speciální plovoucí vozy


MONIKA KRYLOVÁ

VIKTORIE POKORNÁ