Přepravu čtyř obřích nádrží na palivo pro elektrárny ve Velké Británii vyrobili ve společnosti Moravian Industrial Company (MICo) v Kramolíně na Třebíčsku. Specializuje se na konstrukci a výrobu výměníků tepla, kondenzátorů, tlakových nádob, nádrží, ocelových konstrukcí, technologických částí pro jadernou a běžnou energetiku. Zajišťuje také servis pro jadernou elektrárnu Dukovany.

Průjezd obou kolon zajišťovali nejen pracovníci na rizikové kácení dřevin, ale i distribuční společnosti EG.D. Kvůli sedmimetrové výšce nákladů museli na mnoha místech vypínat, nadzvedávat nebo dokonce demontovat elektrické vedení. Na hladinách nízkého i vysokého napětí. S průjezdem jednoho konvoje bylo spojeno na padesát odstávek elektrické energie po celé jeho trase od Kramolína po Sudoměřice. Nejvíce pak na území Regionální správy Hodonín, kde si celá akce vyžádala přes třicet plánovaných odstávek při jednom projetí. „Požadavky na zajištění průjezdu konvoje jsme dostali zhruba dva měsíce předem, proto bylo potřeba celou trasu pečlivě připravit, naplánovat a zajistit kritická místa křížení s elektrickým vedením tak, aby byla průjezdná bez zdržení,“ vysvětlil Radim Osička, technik provozu společnosti EG.D, který konvoj doprovázel po trase Pohořelice a Nosislav na Brněnsku a Moravský Žižkov na Břeclavsku.

Energetici po projetí nákladu dodávky bezprostředně obnovovali. Složité to měli třeba ve Starovičkách na Břeclavsku, kde museli demontovat čtrnáct a nadzvednout šestnáct vedení. V Dubňanech na Hodonínsku plně demontovali sedm vedení. „Zkušenost s průjezdem takového nákladu jsme získali už před dvěma lety. V Pohořelicích a Hustopečích se nám už povedlo během doby část venkovního vedení kabelizovat. Zajištění průjezdu konvoje tak bylo o něco jednodušší a hlavně jsme nemuseli plánovat další odstávky elektrické energie,“ dodal Osička.

Nadměrný náklad, který projel Vysočinou a jižní Moravou měřil přes 30 metrů, byl široký 6 metrů a vysoký 7,3 metrů.