Jen v posledním týdnu představili zástupci města hned tři návrhy na proměnu některých míst v Brně. „Cokoli politik ve své funkci udělá, je předvolební kampaň. S blížícími se volbami samozřejmě intenzitu podobných kroků stupňuje,“ dodal brněnský politolog. Nesplněné předvolební sliby z posledních komunálních voleb však podle něj voliče také neovlivní.

Stavba může začít na přelomu let 2019 a 2020. Stát může už do konce roku 2021. „Několikrát jsme museli čelit otázkám, jestli na přípravě velodromu někdo vůbec pracuje. Proto nyní představujeme jeho předfinální podobu. Konečnou studii ukážeme zřejmě v prosinci,“ odůvodnil ve středu primátor Petr Vokřál.



Plánovaný velodrom bude mít dvě patra. „Ve spodním bude zázemí pro cyklisty, úschovna pro kola nebo dvě hřiště na kolovou. V horním připravíme třeba ubytování pro čtyřicet cyklistů i restauraci,“ popsal radní pro školství a tělovýchovu Jaroslav Suchý.

Plány na stavbu nového velodromu v Brně
- Nový velodrom chtějí brněnští radní začít stavět na přelomu let 2019-2020. Hotový jej plánují mít do tří let.
- Hala má nabídnout čtyřsetmetrovou cyklistickou dráhu, sportoviště pro cyklokros, in-line bruslení, baseball, U-rampu pro skateboard či víceúčelové hřiště.
- Své místo mají na plánovaném velodromu mít i gymnasté či hráči sálových míčových sportů.
- Na stadionu budou místa k sezení pro 2500 diváků.
- Stavba má stát celkem 350-400 milionů korun. Město za ni zaplatí zhruba polovinu.

Druhé podlaží navíc nabídne také třeba prostor, pro simulování vysokohorského prostředí pro cyklistické tréninky.

Ovál pro dráhovou cyklistiku i další sportoviště má stát čtyři sta milionů, město zaplatí přibližně polovinu.

Už dřív město prezentovalo plány například na novou atletickou i curlingovou halu a multifunkční halu pro hokejovou Kometu. „Nepočítají, že vše se bude stavět současně. Plány, investiční záměry i rozpočty na podobné projekty a jejich realita jsou většinou odlišné. Na konci roku mohou také zástupci města zjistit, že jejich původní plán je splněný jen z devadesáti procent,“ upozornil ekonom Filip Hrůza z Institutu veřejné správy.



Peníze na projekty však podle něj městu chybět nebudou. „Město má několikamiliardový rozpočet a vždy u podobných záměrů platí zhruba třetinu,“ dodal odborník.

Sportovci další krok ke stavbě velodromu vítají. „Těšíme se, že budeme mít vlastní zázemí, kterým se vyrovnáme vyspělým státům a nebudeme muset jezdit za tréninkem jinam, třeba do Vídně,“ podotkl vicemistr světa v dráhové cyklistice Tomáš Bábek.