Vyrovnané výsledky v obou hodnocených oblastech vynesly Slavkovu u Brna druhé a Vyškovu třetí místo. „U Slavkova u Brna je nutno zmínit velký meziroční nárůst počtu firem a živnostníků, nejnižší míru nezaměstnanosti a nejmenší podíl lidí, kteří hledají práci déle než rok," dodal Splavec.

Agentura CzechInvest vyhlásila při devátém ročníku výzkumu novou kategorii Investičně atraktivní region. Soutěžící obce, města i svazky obcí v ní byly hodnoceny na základě přístupu místních samospráv vůči podnikům a připravenosti podnikatelského prostředí dané lokality pro nové soukromé investice. Vítězem prvního ročníku se stalo Blansko.

To překvapilo například podnikatele Zdeňka Nováka. „Asi v tom sehrála roli nová nákupní zóna, která má vzniknout místo zahradnictví na Poříčí. Město tvrdí, že ji místní chtějí. Mně to přijde mimo. Většina lidí stejně nakupuje v Brně a těch pár nových obchodů to nevytrhne," řekl muž.

Absolutní vítězové: Hodonín, Slavkov u Brna, Vyškov
Pořadí dle podnikatelského prostředí: Hustopeče, Břeclav, Slavkov u Brna
Pořadí dle přístupu veřejné správy: Hodonín, Veselí nad Moravou, Kyjov