Podle výsledků se mladí Jihomoravané u svých rodičů a prarodičů setkávají s nepochopením a nedůvěrou. „Třiačtyřicet procent lidí nad třicet let se domnívá, že mladá generace myslí pouze na sebe,“ sdělila výsledky průzkumu ředitelka Nadace O2 Anna Kačabová.

Více než polovina starších respondentů sice věří, že mladí se čas od času do dobrovolničení zapojují, ovšem pouze s vidinou osobního prospěchu nebo pohodlí. „Podle více než tří čtvrtin Jihomoravanů by mládež raději celý den věnovala počítači. Přibližně pětina mladým připisuje zejména trávení času v restauracích a barech,“ dodala Kačabová.

Billboardy kolem silnic a dálnic v Jihomoravském kraji.
Billboardy kolem dálnic a silnic končí. Přesto jich v kraji stojí přes pět set

Přitom téměř všichni dotazovaní do devětadvaceti let uvedli, že se o pomoc a podporu svého okolí nebo zvelebování veřejného prostoru zajímají. „Čtyřiačtyřicet procent z nich by rádo pomáhalo, ale neví jak. Stejný podíl mladých se do dobrovolnických projektů aktivně zapojuje,“ řekla Kačabová. Například Lukáš Klučka a Pavel Macan založili brněnské centrum krizové přípravy. „Kromě první pomoci i učíme lidi, jak se chovat v nenadálých situacích jako jsou požáry, dopravní nehody nebo teroristický útok,“ řekl Klučka.

Přiblížit světy slyšících a neslyšících se pomocí festivalů amatérských filmů Deafland snaží Veronika Slámová. „Díky němu se mohou obě skupiny učit překonávat bariéry ve vzájemné komunikaci,“ řekla.

Ilustrační foto.
Poslední šance: Soutěžte o lístky na galavečer TOP 77 vín

Projekty, které pomáhají lidem, podporuje nadace i na jižní Moravě. Za patnáct let jich v projektech Think Big a SmartUp bylo už 102. 

DOMINIKA VRBECKÁ