Jihomoravské zastupitelstvo rozhodlo, že doporučí vládě ke schválení variantu nádraží u řeky. V čem je lepší než varianta pod Petrovem?
První důvod je možnost dřívějšího zahájení výstavby, a to už v roce 2022. Pokud chceme získat dotace z Evropské unie, tak musíme začít stavět co nejdříve. Další důvod je zaústění vysokorychlostních tratí, které u varianty Petrov není dořešené, u řeky ano. Další výhoda stavby nádraží u řeky je prostor. Budeme tam stavět, laicky řečeno, na zelené louce. Naopak pokud budeme stavět nádraží pod Petrovem budou nutné výluky po dobu celé výstavby. Šest let by tak Jihomoravané měli problém s dopravou. Naopak výstavba nádraží u řeky cestující téměř neomezí.

Jako jediná z jihomoravských zastupitelů hlasovala proti nádraží u řeky Jana Drápalová. Argumentovala, že k nádraží u řeky nepovedou včas linky hromadné dopravy. Souhlasíte?
Musíme si uvědomit, že stávající tramvajový uzel před budovou hlavního nádraží je na hranici své kapacity a město Brno bude muset tento problém nějak řešit. Navíc Jižní centrum, kde má vzniknout železniční uzel, nebude mrtvé území. Ať už tam bude nádraží nebo jiná stavba, bude nutné tam zavést hromadnou dopravu. O zavedení hromadné dopravy hovořím s představiteli brněnského magistrátu a ti říkají, že je možné, abychom zároveň s dostavbou nádraží zavedli hromadnou dopravu.

Roman Hanák
- Narodil se v roce 1984 v Kobeřicích u Brna.
- Vystudoval v Brně střední průmyslovou školu Sokolskou.
- Od roku 2014 je starostou Kobeřic u Brna.
- Jihomoravským zastupitelem se poprvé stal v roce 2012.
- Jako náměstek jihomoravského hejtmana pro dopravu pracuje od roku 2016.
- Je ženatý a má syna.

VÍCE SI PŘEČTĚTE V SOBOTNÍM TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ DENÍKU ROVNOST.