Projektanti doporučili celkem tři varianty. Jedna s jihozápadní tangentou v silniční podobě, druhá bez ní, třetí jako dálnice. „Ke schválení zastupitelstvu jsem navrhl variantu bez tangenty, což doporučila příslušná komise, radní i výbor zastupitelstva,“ uvedl náměstek hejtmana pro územní plánování Martin Maleček.

Odpůrci prosazují vedení silnice 43 variantou Boskovickou brázdou mimo hustě obydlenou oblast. Podle Davida Bartoše z Troubska na Brněnsku schválená varianta silnice významně poškodí desítky tisíc obyvatel Troubska či brněnských městských částí Bosonohy, Bystrce nebo Kníniček. „To se vám zdá málo, tito lidé mají právo bojovat za životní prostředí své rodiny,“ prohlásil.

Trasa přes Bystrc obsahuje i jižní obchvat Kuřimi. „Má vzniknout v místě, kde už dnes bydlí tisíce lidí, přivede před jejich okna zhruba pětadvacet tisíc aut denně jen do vzdálenosti zhruba sta metrů,“ řekl David Kuman z Kuřimi.

Trasu přes Bystrc naopak podporuje kuřimský starosta Drago Sukalovský. „Jsme přesvědčení, že co nejrychlejší doplnění zásad územního rozvoje je v zájmu obyvatel kraje,“ zmínil.

Doplnil, že podporu vyjádřilo svým podpisem i dalších asi osmdesát starostů včetně těch v trase stávající I/43.

Dalším krokem bude 13. května veřejné projednání v brněnském kině Scala, kde mohou lidé znovu podávat námitky a připomínky. „V září zastupitelé budou schvalovat konečnou verzi aktualizace zásad územního rozvoje,“ doplnil Maleček.