U lodi Brno plánuje dopravní podnik v zimě vyměnit zastaralý elektrosystém řízení za nový. „O údržbu lodí se starají přes zimu lodní kapitáni a pomocný personál, což je celkem osm lidí. Náklady na zimní údržbu lodí se rok od roku různí, ale průměrně se pohybují mezi 250 až tři sta tisíci korunami," vyčíslila Tomaštíková.

Letošní plavební sezona skončila na Brněnské přehradě 25. října. „Přesto, že ji ovlivnila koronavirová pandemie a byla o šest týdnů kratší, lodě převezly 243 tisíc cestujících. Největším tahákem byla staronová loď Morava z roku 1955, která se po náročné rekonstrukci vrátila na vodu," sdělila Tomaštíková.

Prázdné centrum města Brna.
Brno po zpřísnění opatření: z centra je město duchů, lidé plní okolí přehrady

V příštím roce chce dopravní podnik s cestujícími oslavit pětasedmdesátou plavební sezónu. „Doufáme, že nám to okolnosti umožní," doplnila Tomaštíková.