Z hladiny na břeh vytahují v těchto dnech pracovní brněnského dopravního podniku lodě, které především přes léto vozí cestující po Brněnské přehradě. V pondělí tento proces čekal na loď Dallas. „Po vytažení lodí na břeh je čeká kontrola a servis. To znamená demontáž baterií, odvodnění, prohlídka podponorové části plavidel, kormidelních a požárních systémů, ovládací elektroniky. Dále obnova venkovních nátěrů a palubního vybavení, kontrola a případná oprava plovoucího zařízení," vyjmenovala mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Ukončení plavební sezony a vytahování lodí z Brněnské přehrady před nadcházející zimou.
|
Foto: Deník / Attila Racek
U lodi Brno plánuje dopravní podnik v zimě vyměnit zastaralý elektrosystém řízení za nový. „O údržbu lodí se starají přes zimu lodní kapitáni a pomocný personál, což je celkem osm lidí. Náklady na zimní údržbu lodí se rok od roku různí, ale průměrně se pohybují mezi 250 až tři sta tisíci korunami," vyčíslila Tomaštíková.
Letošní plavební sezona skončila na Brněnské přehradě 25. října. „Přesto, že ji ovlivnila koronavirová pandemie a byla o šest týdnů kratší, lodě převezly 243 tisíc cestujících. Největším tahákem byla staronová loď Morava z roku 1955, která se po náročné rekonstrukci vrátila na vodu," sdělila Tomaštíková.
V příštím roce chce dopravní podnik s cestujícími oslavit pětasedmdesátou plavební sezónu. „Doufáme, že nám to okolnosti umožní," doplnila Tomaštíková.